Voordelen van YouTube remarketing

Remarketing is een marketingtool dat gebruikt wordt om mensen die al eens eerder jouw website hebben bezocht opnieuw te bereiken. Remarketing wordt door veel mensen gezien als irritant, maar wanneer het op de juiste manier wordt ingezet zal het echt een toegevoegde waarde zijn voor de organisatie. De kanalen die vooral gebruikt worden zijn Google, Facebook en Instagram. YouTube wordt vaak vergeten als remarketing kanaal, terwijl daar ook een groot publiek en verschillende doelgroepen te vinden zijn.

Hoe werkt remarketing en hoe kan het worden ingezet binnen YouTube

Om te beginnen moet je jouw YouTube account koppelen aan Google AdWords zodat het voor Google mogelijk is om bezoekers op je YouTube kanaal te retargeten. Remarketing werkt op basis van cookies die op de bezoeker zijn/haar webbrowser worden geplaatst wanneer een website wordt bezocht of een bepaalde YouTube video wordt bekeken. Hierdoor weet Google dat de bezoeker al eens interesse heeft getoond in het product en kan remarketing worden ingezet. De bezoeker wordt toegevoegd aan de retargetinglijst wanneer een van de onderstaande acties wordt uitgevoerd.

  • Er wordt een video van je kanaal bekeken (helemaal afgekeken of minimaal 30 seconden)
  • Er wordt een video geliked
  • Er wordt geabonneerd op een kanaal
  • Er wordt een video van een kanaal toegevoegd aan een afspeellijst
  • Jouw websites of een bepaalde pagina wordt bezocht
  • Iemand heeft jouw video gedeeld
  • Iemand heeft jouw kanaal bezocht

Waar kan YouTube remarketing voor worden ingezet?

Veel mensen zijn al bekend met remarketing via Google, maar aan remarketing via YouTube wordt vaak niet gedacht. Waar kan remarketing met videocontent nou precies voor worden ingezet en wat kan je eruit halen?

  • Volgers naar jouw YouTube kanaal trekken
  • Potentiele klanten naar je website leiden
  • Storytelling van je bedrijf
  • Acties vermelden om je doelgroep over te halen tot koop

De voordelen van YouTube remarketing

  • YouTube wordt door zoveel mensen gebruikt dat iedere doelgroep hier wel te vinden is.
  • Je betaalt alleen wanneer jouw boodschap ook daadwerkelijk wordt gezien
  • Hoog rendement doordat mensen al vooraf interesse hebben getoond in je product/bedrijf
  • Youtube is de op een na grootste zoekmachine ter wereld en daarmee is adverteren op Youtube naast het adverteren in Google en de fysieke wereld enorm waardevol.