Page title

Een Page Title zegt iets over de naam van de pagina zoals deze verschijnt in de zoekresultaten. Bezoekers kijken vaak naar de titel om te weten waar een pagina over gaat. Vaak wordt het vergeleken met een voorgevel van een winkelstraat. Hoe aantrekkelijker deze is, des te groter de kans dat iemand bij een winkel naar binnenloopt. Zo is het ook met Page Titles, hoe beter deze wordt gemaakt, des de groter de kans dat een bezoeker er op gaat klikken.

Waar moet een goede Page Title aan voldoen?

Het maken van Page Titles lijkt makkelijker dan gedacht. Het moet aan een aantal kenmerken voldoen om succesvol te zijn. Zo is het belangrijk dat het belangrijkste zoekwoord er in wordt opgenomen zodat Google en de bezoeker kan zien waar de pagina over gaat. Onderstaand voorbeeld geeft duidelijk aan wat de Page Title is en welke informatie terug te vinden is op die pagina.


Naast het zoekwoord is het ook raadzaam om de bedrijfsnaam terug te laten komen. Zo herkent de bezoeker over welke organisatie het gaat. Verder mag de Page Title maar een maximaal aantal tekens bevatten. Vaak worden er tussen de 60-70 tekens gebruikt, maar dit kan soms nogal verschillen. Het is ook aan te raden om altijd een Call-to-Action terug te laten komen, zodat de CTR van een pagina wordt verhoogd.