Search Engine Reputation Management (SERM)

Wat is Search Engine Reputation Management eigenlijk? Search Engine Reputation Management is zoals de naam al zegt; Reputatie management binnen zoekmachines en is onderdeel van ons online reputatie management traject. Waar we bij online reputatie management kijken naar uw gehele online strategie, kijken we binnen SERM enkel naar jouw reputatie binnen zoekmachines als Google, Bing en Yahoo.

Wanneer moet ik denken aan het inzetten van SERM?

Indien er op jouw merknaam of productnaam negatieve beoordelingen naar voren komen in de zoekmachines is het interessant om te kijken of SERM daar een rol in kan gaan spelen. Het is namelijk bewezen dat ruim 95% van alle bezoekers Google gebruikt om te kijken of een bedrijf of product betrouwbaar is, indien er negatieve berichten te vinden zijn kan dit een negatieve impact hebben op de conversie.

Hoe werkt SERM?

Wanneer we een SERM campagne starten gaan we eigenlijk aan de slag met het ontgooglen van uw resultaten binnen zoekmachines. Dit doen we door positieve of neutrale berichtgevingen te publiceren en deze over de negatieve berichten heen te drukken.

LET OP:*LEQUAL voert uitsluitend online reputatiemanagement campagnes uit welke ethisch verantwoord worden geacht.