Wat is reviewmanagement?

Reviews krijgen steeds meer toegevoegde waarde, zo zien ook steeds meer bedrijven in. Klanten of bezoekers geven online hun mening over een specifiek product of dienst, positief of negatief. Als bedrijf is het erg belangrijk om op de hoogte te zijn van wat bezoekers of klanten online over jouw product publiceren. Zijn er bijvoorbeeld negatieve reviews aanwezig, is het zaak om in contact te komen met deze klanten en te kijken waarom er een negatieve ervaring was en wat je er bij een volgende klant aan kunt doen om dit te voorkomen. Zo laat je als bedrijf zien dat je keurig om gaat met kritische feedback en er ook direct voor zorgt dat het niet meer voor zal komen. Veel bezoekers of potentiële klanten zullen namelijk voor er een aankoop gedaan wordt ook de reviews bekijken van een bedrijf, indien er negatieve berichten gepubliceerd zijn en er geen reactie vanuit het bedrijf is zal de potentiële klant hoogstwaarschijnlijk géén aankoop doen.
Het belang van positieve feedback en de voordelen ervan is hiermee dus ook direct duidelijk, het kan een enorme boost geven aan iedere business.

Stappenplan reviewmanagement

1. Situatie analyse
Om te beginnen starten we met het analyseren van huidige reviews. Zijn er bijvoorbeeld negatieve reviews aanwezig waar nooit op gereageerd is vanuit het bedrijf of zijn er reviews die inmiddels niet meer relevant zijn?

2. Strategie bepalen
Samen bespreken we waar de organisatie naar toe wilt werken en zal er een reputatie plan opgesteld worden over hoe we daar zullen gaan komen.

3. Uitvoering
In deze fase zullen we alle besproken plannen uit gaan voeren.

4. Managen van reviews
Als we op dit punt aankomen zijn de bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd. Echter is het dan van belang om alle binnenkomende reviews te blijven monitoren, zo voorkom je dat je als organisatie in ongewenste situaties terechtkomt.

Meer weten? Kijk dan op deze pagina wat we voor jou kunnen betekenen!

Reviewmanagement
10 (100%) 1 Beoordelingen