Native advertising

Een tegenwoordig veel voorkomende vorm van adverteren is native advertising. Native advertising is het publiceren van content op een platform waarbij de gebruikerservaring niet veranderd.

Wat is native advertising?

Native advertising is dus een vorm van adverteren waarbij de kwaliteit van de content hoog blijft waardoor de bezoeker hetzelfde zal ervaren als bij de redactionele content. Kwaliteit zal dus voorop staan bij het verspreiden van native advertising waar in sommige gevallen zelfs de kwaliteit van de content zo hoog is dat de ervaring wordt verbeterd.

Soorten native advertising

Iedere doelgroep dient op een andere manier benadert te worden en binnen native advertising zijn er een aantal varianten. Onderstaand de stijlen van native advertising.

Native content

Native content is een redactioneel artikel waarbij de content één op één aansluit op de bezoekers en in het meest ideale geval een meerwaarde biedt. Het gaat hierbij niet om het uitdragen van een ‘brand’, maar om het aanwezig zijn op een website middels de juiste ‘tone of voice’. Het onderscheid tussen native content en redactionele content moet niet gemaakt kunnen worden.

Sponsored content

Sponsored content is het betaalde vorm van een redactioneel artikel waarin op een doordachte manier een link met een externe organisatie is gemaakt. Dit type content heeft een daadwerkelijke toegevoegde waarde voor de publishers en haar lezers. Een nadeel van sponsored content is dat er in vrijwel alle gevallen een vermelding staat als ‘sponsored story’ of ‘gesponsord door..’ om aan te duiden dat de redactie niet verantwoordelijk is voor de content.

Meer weten over sponsored content? Dat kan hier.

Branded content

Online adverteren is niet meer hetzelfde als vroeger. Voorheen was het een stuk eenvoudiger om een ‘brand’ te promoten middels deze contentvorm, maar de lezers en bezoekers zijn een stuk kritischer dan voorheen. De advertentie of content moet tegenwoordig hoger staan dan de onderliggende commerciële waarde om het op een succes uit te laten lopen. Bij branded content ligt de focus echter wel op het aanprijzen of onder de aandacht brengen van de adverteerder.

Meer weten over branded content? Klik dan hier.

Content recommendation netwerken

Content recommendation is een promotionele vorm van content verspreiding waarbij onderaan een artikel met een ingeladen lijst aan andere interessante content stukken. Het gaat hierbij om zowel interne content artikelen als content stukken op externe websites welke worden ingeschoten middels zogenaamde content widgets.

Waarom native advertising inzetten?

Veel consumenten worden overladen met gesponsorde berichten of andere vormen van reclame op internet. Wanneer je op een ‘subtiele’ manier in contact wilt komen met de doelgroep is het goed om native advertising minimaal te overwegen.

Ben je overtuigd van het feit dat native advertising kan bijdragen aan de online strategie van jouw onderneming? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om de advertentiemogelijkheden voor jouw organisatie door te nemen.

Native advertising
5 (50%) 2 Beoordelingen