Wat is CPL?

CPL, ook wel Cost per Lead, is een afrekenmodel voor online advertenties per lead. Een lead kan opgaan als ingevuld e-mailadres, aangevraagde offerte of een ingevuld contactformulier. Er is in dit geval nog geen daadwerkelijke aankoop gedaan, maar een potentiële klant zoekt meer informatie over een product of dienst.

Wanneer gebruik je CPL?

CPL is een betalingsvorm die lijkt op CPS waarbij veel mensen denken dat CPS voordeliger is aangezien Cost per Sale daadwerkelijk geld oplevert. Wanneer er door een advertentie een lead wordt aangebracht voor een onderneming kan het meerdere conversies opleveren wat natuurlijk de investering waardevoller maakt.

Indien een potentiële klant zich nog in de beslissingsfase bevindt is het verstandig om middels CPL af te rekenen. Hier kan er nog sturing op worden gegeven op de beslissing en bij CPS bevindt de klant zich in de aankoopfase.

Waarom middels CPL afrekenen?

Wanneer een adverteerder een complex product of dienst aanbiedt zal de afrekenmodule CPL een goede mogelijkheid zijn. Een complex product of dienst vereist meer informatie alvorens de aankoop wordt gedaan en in dit proces kan de juiste informatie op het juiste moment door de adverteerder worden verschaft.

CPL
10 (100%) 1 Beoordelingen