Wat is een advertorial?

Een advertorial is een advertentie soort welke is verpakt om de lezers niet direct te confronteren met het feit dat een commerciële partij achter het stuk zit. In de stijl van de website wordt een tekst opgesteld waar de lezers ook daadwerkelijk informatie kunnen verkrijgen. Het is dus een informatieve tekst van een commerciële partij die als belang heeft om ‘stil’ reclame te maken.

Kenmerken van een advertorial

Een advertorial is op een aantal manieren te herkennen.

Allereerst wordt er bij het stuk altijd aangegeven dat het gaat om een ingezonden advertentie door een externe partij. Dit is te herkennen aan ‘advertentie’ of ‘advertorial’ boven- of onderaan het stuk.

Een advertorial is geschreven in stijl van de redactie. Om het verschil van herkomst aan te geven, geven veel redacties een advertorial een ander lettertype. Zo is het voor de lezer toch herkenbaar dat de boodschapper een adverteerder is.

Zoals bovenstaand al staat aangegeven worden advertorials veelal door redacties geschreven om de schrijfstijl te waarborgen waardoor het beter geaccepteerd wordt door de bezoekers van de website.

Kosten van een advertorial

De kosten van een advertorial zijn situatiegebonden en hangen af van een aantal factoren.

  • De scores van de website. Denk hierbij aan Domain Autority, Trust Flow en Domain Rank.
  • Het aantal maandelijkse (unieke) bezoekers.
  • Het aantal maandelijkse page views.
  • Sociale bereik; een website met een groot bereik op sociale media zal kostbaarder zijn.
  • Onderwerp van de website; bepaalde niches en sectoren zijn waardevoller dan de “standaard” blognetwerken.
  • Vindbaarheid in de zoekmachines.

Advertorial mogelijkheden

Het wegzetten van online advertorials is in iedere situatie en voor iedere onderneming anders. Wil je weten wat de mogelijkheden zijn om met jouw bedrijf potentiële klanten te bereiken middels advertorials? Neem dan contact met ons op en ga met ons in gesprek om een passende campagne op te zetten.

Advertorial
10 (100%) 2 Beoordelingen