Wat is branded content?

Branded content is een contentvorm waarbij de uiting van de organisatie of het merk achter de content naadloos aansluit op redactionele artikelen van de publisher. Op deze manier komt een merk, dienst of product op een subtiele manier positief in het daglicht.

Waarom branded content?

Branded content kan op een aantal manieren worden ingezet. Denk hierbij aan video content, tekstuele content of branding in bijvoorbeeld een film. De voordelen van branded content zullen onderstaand worden toegelicht.

Omarmen

Wat een voordeel is van branded content is dat de doelgroep het, indien de juiste schrijfstijl wordt gebruikt, omarmt. Hiermee wordt bedoeld dat de doelgroep zich erin kan vinden en het niet alleen informeert, maar wellicht ook inspireert. Het kan ook zomaar zijn dat de doelgroep het van dermate kwaliteit of toegevoegde waarde vindt dat het viraal gaat. Dit vergroot, gratis (!), je bereik van de content en hiermee dus de naamsbekendheid.

Toegevoegde waarde

De content die geschreven of gecreëerd wordt moet daadwerkelijk van toegevoegde waarde zijn voor de lezers van een bepaald platform. Wanneer dit het geval is zal het de lezers niet schaden en is het ‘promoten van een merk, dienst of product’ geen probleem. De kwaliteit en toegevoegde waarde van de content is dus een belangrijk aspect en draagt bij de slagingskans.

Commerciële insteek

Branded content mag dan wel enige vorm van adverteren bevatten en dus kan er een link naar jouw merk, dienst of product gemaakt worden, maar het is wel verstandig om dit subtiel te houden. Wanneer het stuk branded content een schreeuw van reclame is zal het hoogstwaarschijnlijk de opgestelde doelstellingen niet halen.

Inzetten branded content

Voordat je branded content in kunt zetten is het verstandig om de doelgroep van jouw product, dienst of merk in kaart te brengen. Wanneer je dit niet doet kan het zomaar zijn dat de content verkeerd is ingestoken en dus niet het gewenste resultaat oplevert.

Daarna is het goed om de verschillende online kanalen in kaart te brengen waar het mogelijk is om branded content op te verspreiden. Aan de hand van de eisen van een bepaald platform kan de content gecreëerd worden.

Naderhand is het goed om de resultaten van de stukken door te meten. Aan de hand van de voor jouw belangrijke factoren kan er bepaald worden of de campagne succesvol is gebleken en welke aspecten van de campagne de volgende keer aangescherpt kunnen worden.

Branded content uitbesteden

LEQUAL heeft veel kanalen aangesloten als partner en kan hierin een mooie partner zijn wanneer je branded content door een specialist wilt realiseren. Eens sparren over de content mogelijkheden die er voor jouw onderneming zijn? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

 

Branded content
10 (100%) 1 Beoordelingen