Zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren, ook wel ‘Search Engine Advertising’ of ‘SEA’ genoemd is een onderdeel van zoekmachine marketing en functioneert als belangrijk onderdeel van de online vindbaarheid van je website binnen zoekmachines zoals Google of Bing. Onze SEA specialist helpt je graag verder met het opstellen van een lonende Adwords campagne en ook via Bing Ads kunnen we je door geoptimaliseerde campagnes duidelijke en succesvolle resultaten laten zien.

Als experts op het gebied van SEA kunnen we je verder helpen met het verzorgen van een geoptimaliseerde zoekmachine advertentie campagne. Bij LEQUAL weten we namelijk welke factoren grote invloed kunnen hebben op het succes van je SEA traject. Transparantie en resultaatgerichtheid staan bij ons in het hoogste vaandel en dat laten we graag aan je zien wanneer je vrijblijvend bij ons op kantoor op gesprek komt.

Neem contact met ons op

Wat is zoekmachine adverteren (SEA)

Wanneer je een SEA campagne uitvoert koop je advertentieruimte in bij Google, Bing, Yahoo of alternatieve zoekmachines voor een bepaald zoekwoord. Deze advertentieruimte is in het geval van Google boven en onder de organische zoekresultaten. Aan de hand van de mate van concurrentie op dit zoekwoord betaal je een bepaald bedrag per bezoeker die via de advertentie op je website komt. Dit wordt ook wel cost per click (cpc) of pay per click (ppc) genoemd.

Meer dan 90% van het zoekmachine gebruik in Nederland wordt toegekend aan Google. Adverteren via alternatieve zoekmachines zoals Yahoo of Bing kan echter alsnog een goede oplossing zijn om bezoekers naar je website te leiden. De concurrentie op deze zoekmachines is vele malen lager dan bij Google en dus is de cost per click ook aanzienlijk lager.

Zoekmachine adverteren uitbesteden bij een zoekmachine marketing bureau

Bij het opstellen van een SEA campagne zijn er verscheidene factoren die grote invloed kunnen hebben op de omzet die je met deze campagne behaalt. Je kan jouw gewenste zoekmachine advertising campagne bij ons uitbesteden, met jarenlange ervaring binnen online marketing zijn we dé expert voor jouw bedrijf.

SEA expert

Rowen van Dijk

Door onze ervaring toe te passen en te combineren met data weten we in iedere situatie een hoog rendement te behalen! Benieuwd of jouw campagnes optimaal zijn ingericht? Wij kunnen een vrijblijvende SEA review uitvoeren!

085-3030244

Werkwijze binnen het SEA traject

Benieuwd naar de mogelijkheden voor het uitbesteden van jouw SEA campagne? Het traject bestaat uit meerdere onderdelen en de werkwijze van het traject ziet er als volgt uit:

  • Het formuleren van de juiste zoektermen middels een zoekwoorden analyse

Concrete zoekwoord-analyses zijn hierbij van groot belang. Voordat we daadwerkelijk beginnen met een campagne opstellen doen we eerst een gedetailleerde zoekwoord-analyse voor iedere advertentie die je op wilt stellen. Hierbij stellen we een overzicht op van de interessante zoektermen en de verwachte cost per click op dit zoekwoord.   

  • Het bepalen van het budget

In overleg met jou bespreken we het budget wat we aan de campagne toekennen.

  • Het opstellen van de campagne

Het opstellen van je zoekmachine advertentie is de volgende en cruciale stap. Er zijn hierbij verscheidene factoren waaraan gedacht moet worden om deze succesvol te laten verlopen. Bij ons ziet het opstellen van een desbetreffende campagne er als volgt uit:

  • We zorgen dat de zoekterm duidelijk weergegeven wordt in de advertentie
  • We zetten duidelijk aan tot actie in de advertentie
  • We zorgen dat we jouw USP’s (Unique Selling Points) naar voren brengen in de advertentie en noemen ook je bedrijfsnaam
  • We delen je advertenties op in groepen en schrijven teksten op basis van deze groepen om deze goed aan te laten sluiten op de gewenste doelgroep(en)
  • We proberen ook long-tail mogelijkheden mee te pakken

  • Het uitvoeren van de campagne

Afhankelijk van je gewenste doel en doelgroep zijn er meerdere netwerken die we in kunnen zetten om er voor te zorgen dat jouw advertentie gezien wordt door de juiste mensen. Adverteren via het zoeknetwerk houdt in dat je alleen via de zoekmachine adverteert. Bij een inhoudsnetwerk wordt in het geval van Google een advertentie ook getoond binnen andere programma’s van Google zoals Gmail.

Indien jij je als bedrijf richt op een specifiek gebied is er ook de mogelijkheid voor locatie targeting. Via locatie targeting bereik je alleen de mensen die je wilt bereiken binnen een bepaald gebied.

  • Het meten en monitoren van de campagne

Het uitvoeren van de SEA campagne is niet de laatste stap. We blijven jouw campagne constant monitoren. De gegevens die uit het meten en monitoren komen kunnen we vervolgens gebruiken om de campagne verder te optimaliseren.

Benieuwd naar de sprongen die jouw website kan maken met het opstellen van een succesvolle Google Adwords of Bing Ads campagne? We zien je graag op kantoor verschijnen voor een vrijblijvend gesprek om de mogelijkheden voor het adverteren via Google Adwords, Bing Ads en potentiële andere zoekmachines door te spreken.

Analyse & strategie

Voordat we daadwerkelijk beginnen met een campagne opstellen voeren we eerst een gedetailleerde zoekwoord-analyse uit voor iedere advertentie die je op wilt stellen. Hierbij stellen we een overzicht op van de interessante zoektermen en de verwachte cost per click op dit zoekwoord.

Campagnes & Feed opbouwen

Na de analyse en het bepalen van de strategie bouwen we de campagnes in de juiste structuur en juiste groepen op. In deze fase zullen we verschillende varianten opbouwen om zo gedurende de periode goed te testen welke Ads het beste renderen.

Campagnes optimaliseren

Het is erg belangrijk om constant door te gaan met de optimalisatie van het account en de campagnes om zo het maximale resultaat te behalen. O.b.v. data zullen we keuzes maken om bepaalde Ads uit te zetten en andere Ads juist actiever in te zetten. Resultaat voorop.

Zijn we trots op

Klanten

SEO en SEA combineren voor je website vindbaarheid

De effectiviteit van een Google Adwords of Bing Ads campagne hangt af van verscheidene factoren, een zeer belangrijke factor is de optimalisatie van je website voor de betreffende zoekmachine. Een SEA campagne is in de meeste gevallen pas een succes wanneer je website geoptimaliseerd is voor het zoekwoord waar je op adverteert. Indien je website nog niet volledig is geoptimaliseerd is loop je het risico dat bezoekers de website vrijwel direct weer verlaten. Dit wordt ook wel bounce rate genoemd en het is van belang om deze zo laag mogelijk te houden om je SEA campagne zo optimaal mogelijk te laten verlopen.

Door je website te optimaliseren voor de zoekmachines zorg je ook dat je met organische (onbetaalde) zoekresultaten hoog in de zoekmachines kan komen. Dit wordt ook wel ‘Search Engine Optimization’, of ‘SEO’ genoemd en is de optimalisatie van je website voor de zoekmachines is een onmisbaar detail voor iedere SEA campagne. Door je website te optimaliseren bouw je ook autoriteit op voor je website, wat er vervolgens voor zorgt dat je hoger komt in de organische zoekresultaten van Google, Bing, Yahoo en de verscheidene andere zoekmachines.

SEA is een geweldige manier om op de korte termijn naamsbekendheid en omzet te genereren voor je bedrijf en website. SEO is een geweldige manier om op de lange termijn naamsbekendheid en omzet te genereren voor je bedrijf en website. Door beide technieken te optimaliseren zorg je voor een goede naamsbekendheid en genereer je op zowel korte als lange termijn een hogere omzet.