Youtube adverteren

Adverteren op Youtube is één van de mogelijkheden om online te adverteren. Ondanks dat Youtube op Google na, de grootste zoekmachine is, maken veel bedrijven nog geen gebruik van Youtube advertising. Zonde, middels video marketing bereik je jouw doelgroep op een persoonlijke manier en daarnaast is bewezen dat video’s een positieve invloed hebben op de conversie van jouw product of dienst. Het adverteren op Youtube is vele malen goedkoper dan andere video advertenties en het budget kan zeer effectief besteed worden door nauwkeurige targeting mogelijkheden.

Wat zijn de voordelen van Youtube advertising

✓ Goedkoop en zéér effectief advertentiekanaal
✓ Specifiek (re)targeten
✓ Inzicht in de resultaten middels Youtube Insights & Google Analytics

Adverteren op Youtube uitbesteden?

Youtube adverteren vereist een gedegen strategie en biedt talloze mogelijkheden. Het uitbesteden van marketing campagnes via Youtube is al snel interessant als je weinig ervaring hebt met Youtube advertising. De ervaring van onze specialisten maakt het mogelijk dat we alle kosten zo laag mogelijk kunnen houden en het te besteden budget zo effectief mogelijk in kunnen zetten. Tevens wordt alle data geanalyseerd en gecombineerd en worden er op basis van data keuzes gemaakt. Zo combineren we alle data van Google Adwords en de advertenties op Youtube en komen we tot bruikbare data om de Youtube campagne verder te optimaliseren.

Meer klanten werven via Youtube adverteren ?

Graag helpen we je verder met het opzetten en optimaliseren van jouw Youtube advertenties!

Alles over adverteren en Youtube marketing

1.) Specifieke (re)targeting

Net als bij andere vormen van online adverteren kun je heel specifiek een doelgroep (re)targeten op Youtube. Maar over het algemeen wordt Youtube adverteren toch vooral ingezet voor het vergroten van de naamsbekendheid en niet zozeer om vanuit Youtube conversies te behalen. Het is bijvoorbeeld zeer effectief om met Youtube advertenties mensen te bereiken, die je vervolgens met een hele specifieke boodschap kunt gaan remarketen via kanalen als Search, Display en Social. Deze vorm van adverteren is interessant en heeft een positief effect op de ROI van campagnes. Via de koppeling met Google adwords kan een remarketinglijst aangemaakt worden.

2.) Persoonlijke zéér effectieve benadering

Via Youtube Advertenties kun je jouw doelgroep op een persoonlijke manier bereiken. Video’s bieden een hogere gevoelswaarde en daarmee aanzet tot een eventuele aankoop. Uit onderzoek is gebleken dat video’s de conversie aanzienlijk verhogen. Dankzij het adverteren op Youtube kun je dus tegen relatief lage kosten een groot publiek bereiken en ervoor zorgen dat de conversie verbetert.

3.) Enorm (vaak onbenut) bereik

Youtube is op Google na, de grootste zoekmachine ter wereld. Het bereik via Youtube (advertising) is dus enorm. Veel ondernemers en bedrijven laten dit bereik vaak nog onbenut en maken gebruik van andere kanalen in de marketingmix.

Trueview In-stream video advertentie: Deze advertenties worden getoond op Youtube (ook Youtube video’s op andere websites) of sites en apps uit het Google Display Netwerk. Deze advertenties kunnen na vijf seconden overgeslagen worden. Indien de kijker dit niet doet wordt de weergave verlengd tot 30 seconden. Het is dus belangrijk dat deze manier van Youtube adverteren een duidelijke call-to-action bevat.

 

 

 

 

 

Trueview in-slate advertenties: Deze vorm van adverteren komt enkel voor bij Youtube video’s die langer dan 10 minuten duren. Er wordt dan een keuze aangeboden tussen drie advertenties, je betaald enkel wanneer er op jouw advertentie geklikt wordt!

youtube ads in slate

 

 

 

 

TrueView in-search advertenties: Net als dat je met Google Adwords kunt adverteren binnen Google, kun je dat ook binnen de zoekresultaten van Youtube.

TrueView Video Discovery: Voorheen TrueView in-display advertenties. Deze advertenties worden getoond op de pagina’s met zoekresultaten en op de homepage van Youtube. (zowel mobiel als desktop)

Youtube bumper ads: met de Youtube Bumper advertentie kun je een korte krachtige boodschap meegeven aan een groot publiek. Deze video duurt niet langer dan 6 seconden maar is ‘non-skippable‘ en daarmee vaak onderdeel binnen de strategie om extra awareness te creëren.

Youtube shopping ads: Deze video advertenties zijn interactief en worden rechtstreeks gekoppeld aan kijkers die informatie rondom jouw producten en/of diensten bekijken. Je kunt zelf bepalen welke producten je wilt tonen.

Youtube overlay advertentie: deze vorm van adverteren op Youtube wordt getoond zodra een gebruiker een video start.

youtube advertising

 

 

 

 

Youtube influencers: Youtube wordt tenslotte door veel influencers en vloggers als kanaal ingezet om te communiceren met de doelgroep.  Deze Youtube influencers verdienen o.a. geld door samen te werken met bedrijven. Zo kun je als bedrijf een influencer vragen om jouw product of dienst te laten benoemen of ter review beschikbaar stellen. Deze influencers hebben in veel gevallen ook een groot bereik op andere social media kanalen als Instagram en Facebook en kunnen dus veel waarde hebben voor een bedrijf. Wil jij jouw product promoten onder influencers? LEQUAL kan helpen om in contact te komen met influencers!

Om Youtube als bedrijf in te zetten dien je eerst een Youtube kanaal aan te maken.

Toegevoegde waarde voor bedrijven?
De toegevoegde waarde van Youtube voor bedrijven zit hem in het feit dat je een groot publiek kunt bereiken en door data vanuit Youtube beter leert kennen om vervolgens je online marketing strategie te verbeteren!

Wil je meer weten over de mogelijkheden en de kosten van het opzetten en optimaliseren van een campagne op Youtube? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 085-3030244 of stuur ons even een e-mail: info@lequal.nl

– Begin direct met een trigger in de eerste vijf seconden.
– Denk goed na over waar je bepaalde elementen in een video gaat plaatsen. Denk aan eventuele overlays en de skip button.
– Zorg ervoor dat je logo altijd goed zichtbaar is in de advertentie.
– Zorg ervoor dat jouw Youtube kanaal in jouw huisstijl is opgemaakt.
– Besteed aandacht aan de omschrijving en tags van een video.
– Zorg voor een frequente benadering, let wel op dat het niet té frequent wordt.

Youtube adverteren
6.7 (66.67%) 3 Beoordelingen