Web analytics

Altijd benieuwd geweest wat bezoekers op jouw website doen? Tegenwoordig is dat heel handig te meten met webanalytics. Dit is een online instrument waarmee je een goed inzicht krijgt in het gedrag van bezoekers op jouw website. Wat doen ze allemaal op je website? Waar klikken ze juist en waar juist niet? Dit is cruciale informatie om erachter te komen welke elementen op jouw website goed renderen en waar nog knelpunten zitten. Als je inzichtelijk hebt waar bezoekers tegenaan lopen, dan kan je deze problemen oplossen waardoor je meer conversie kunt krijgen.

Neem contact met ons op

Voordelen van Web analytics

Aan de hand van webanalytics verzamel, rapporteer en analyseer je gegevens van bezoekers op jouw website. Deze statistieken geven je de mogelijkheid om jouw website nog beter af te stemmen op de doelgroep. Door de juiste aanpassingen te verrichten en knelpunten weg te nemen, bestaat de kans dat je meer leads gaat genereren en de online conversie verhoogt. Het analyseren en bijhouden van webanalytics is een continu proces dat zich dagelijks herhaalt. Immers wil je van dag tot dag inzichtelijk hebben wat bezoekers doen en wat hun gedrag is op jouw website. Vervolgens ga je met deze data aan de slag en optimaliseer je alle punten waar het nodig is. Uiteindelijk zal jouw website met de bijbehorende online kanalen aanzienlijk beter presteren.

Inzicht krijgen in wat bezoekers op jouw website doen vormt de basis van een succesvolle online marketing strategie. Het levert namelijk meerdere voordelen op, waaronder:

  • Cruciale informatie over het gedrag van bezoekers
  • Online marketingcampagnes meten en bijsturen
  • Inzicht in de belangrijkste KPI’s
  • Optimalisatie doeltreffend uitvoeren
  • Hogere conversies

Web Analytics specialist

Lennart van der Leest

Door onze ervaring toe te passen en te combineren met data weten we in iedere situatie een hoog rendement te behalen! Benieuwd of jouw analytics goed ingericht zijn en of je de juiste data eruit haalt? Wij kunnen een vrijblijvende review uitvoeren!

085-3030244

Hoe gaan wij te werk?

Het meten en analyseren van website statistieken kan op meerdere manieren en via verschillende tools. De bekendste in Google Analytics. Deze tool werkt geheel kosteloos en is makkelijk te koppelen aan jouw website. Echter is het inrichten, succesvol meten en bijsturen een vak apart. Wij willen jou graag bij dit traject helpen en gaan volgende een doeltreffende strategie aan het werk. Hoe pakken we dat aan?

  • Eerst bespreken we gezamenlijk jouw bedrijfsdoelstellingen en bijbehorende KPI’s zodat we een vertrekpunt hebben.
  • Vervolgens gaan we bekijken of deze doelstellingen haalbaar zijn en bepalen we op welke manier we die doelen willen bereiken.
  • Hiervoor stellen we een doeltreffende online marketing strategie op die haalbaar is en waarbij we succes kunnen behalen.
  • Vervolgens gaan we jouw Google Analytics op dusdanige manier inrichten zodat de juiste data en gegevens worden verzameld
  • Aan de hand van de bruikbare data gaan we kijken wat er voor nodig is om de conversie van jouw website te verhogen en alle knelpunten van jouw website weg te nemen.

Expert reviews

Voordat we daadwerkelijk beginnen met het uitvoeren van data analyses en (grootschalige) tests, zal één van onze conversie specialisten een advies geven. Dit advies is gebaseerd op ervaring en daarmee worden de quick-wins direct aangepakt.

Data- en web analyses

In deze fase nemen we alle binnenkomende data tot ons en vormen we een oordeel. Het vergaren van voldoende data is noodzakelijk om de juiste beslissingen te maken op het gebied van conversie optimalisatie.

Uitvoeren van tests

Zodra we bestaande data in kaart hebben kunnen we tests gaan uitvoeren om nieuwe data binnen te krijgen. Zo kunnen we constant door optimaliseren en werken naar de beste varianten. Al is er nooit één beste, het kan namelijk altijd nóg beter!

Wat levert het analyseren op?

Als ondernemer wil je natuurlijk succesvol zijn en hoe is dat mogelijk zonder te weten wat bezoekers doen op jouw website? Immers wil je natuurlijk dat alle bedrijfsdoelstellingen met bijbehorende KPI’s zo snel en goed mogelijk behalen. Daarom is het verstandig om veel meer uit de huidige data te halen zodat je weet hoe bezoekers op jouw site navigeren en waar ze tegenaan lopen. Door het gebruik van webanalytics heb je die zogenoemde handvatten waarbij je gericht te werk kunt gaan. Hierdoor kan je een doelgerichte strategie ontwikkelen die op zowel korte als lange termijn succes kan opleveren. Het interpreteren en benutten van de huidige data biedt je de gelegenheid om jouw website en bijbehorende online kanalen te optimaliseren en af te stemmen op de doelgroep.

Websitestatistieken van bezoekers zijn in de online wereld goud waard. Wij beseffen dat maar al te goed en willen jou graag helpen om hier zo goed mogelijk mee om te gaan en het maximale rendement eruit te halen. Veel ondernemers weten niet dat ze waardevolle inzichten mislopen door hun webanalytics goed te bestuderen en daarop te anticiperen. Het gedrag van jouw huidige bezoekers verklaart waarom je bepaalde conversie misloopt of waar er nog verbeterpunten mogelijk zijn. Het is daarom goed om meer tijd en aandacht te besteden aan webanalytics. Maar hoe pak je dat aan?

Zijn we trots op.

Klanten

Webanalytics uitbesteden?

Mocht je er zelf niet uitkomen, dan is het verstandig om een online marketing bureau in te schakelen die voor jou het complete proces van webanalytics kan doorgronden. Wij helpen je graag met het inrichten van jouw accounts waardoor data optimaal kan worden geanalyseerd en bijgestuurd waar nodig is. Uit alle bruikbare gegevens kunnen wij vervolgens een doeltreffende strategie ontwikkelen waarbij een heldere en praktische aanpak uit voortvloeit. Zou je graag meer willen weten over de mogelijkheden rondom webanalytics? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!