Verkopen via Amazon

Het heeft even op zich laten wachten maar Amazon is eindelijk naar Nederland komen overwaaien. Naast platformen zoals Marktplaats, Bol.com en Beslist is het ook mogelijk voor consumenten om producten te kopen op Amazon in Nederland. Natuurlijk biedt dit voor ondernemers en online adverteerders volop de mogelijkheid om op een nieuw platform hun producten op de markt te zetten.

Neem contact met ons op

Wat is Amazon?

Amazon is een online platform dat de laatste jaren een enorme Internationale doorbraak heeft gemaakt. Waar Amazon was begonnen met het verkopen van boeken, verkoopt het online platform nu vrijwel alles. Amazon was voorheen nog niet gevestigd in Nederland, daarom dat veel Nederlanders de Duitse versie van Amazon gebruikte. Door deze enorme Europese groei gaat het Platform Amazon in de toekomst flink concurreren met de platformen Marktplaats en Bol.com. Nu al tijd en moeite investeren in Amazon gaat dus in de toekomst zeker geld opleveren.

De werking van Amazon

Amazon kent ongeveer dezelfde werking als Bol.com. Het platform vormt een online vergelijkingssite dat opereert in bijna iedere branche. Adverteren op Amazon is interessant door de enorme bezoekersaantallen die Amazon genereert. Door de naamsbekendheid van het platform zal dit in de toekomst alleen maar stijgen.
Ook het verdienmodel van Amazon is te vergelijken met dat van Bol.com. Aan de hand van het verkochte bedrag wordt veelal een percentage commissie aan Amazon betaald, dit wordt bepaald aan de hand van de productcategorie van het verkochte product. Bij deze manier van betalen kun je eventueel ook gebruik maken van de marketing mogelijkheden van Amazon.
Een tweede mogelijkheid is om via je eigen naam te gaan verkopen op Amazon, in dit geval werkt het verdienmodel van Amazon iets anders. Met deze manier betaal je een vast bedrag per maand gecombineerd met een omzet commissie van 15%, berekend over de volledige verkoopprijs (inclusief BTW en verzendkosten). Het nadeel hierbij is dat je de marketing volledig zelf moet regelen.

Amazon Specialist

Lennart van der Leest

Door onze ervaring toe te passen en te combineren met data weten we in iedere situatie een hoog rendement te behalen! Benieuwd of jouw Amazon campagnes optimaal zijn ingericht? Wij kunnen een vrijblijvende review uitvoeren!

085-3030244

Verkopen op Amazon

Verkopen op grote platformen zoals Amazon en Bol.com is de toekomst. Deze platformen trekken miljoenen mensen aan en opereren internationaal. Voor consumenten wordt het dus mogelijk om producten van over de hele wereld te kopen. Niet alleen heeft de consument hier baat bij, ook ondernemers kunnen hun graantje meepikken.
Producten verkopen via Amazon levert minder geld op dan via een eigen webshop. Echter is de traffic van Amazon vaak vele malen groter dan via een startende webshop, waardoor hoge omzetten/winsten niet uitgesloten worden. Conversiepercentages van 10% zijn goed mogelijk, wel is het verstandig om eerst onderzoek te doen naar hoeveel vraag er is naar jouw producten.

Behaal een hogere omzet!

Door te verkopen via Amazon kun je (wereldwijd) enorm veel extra omzet behalen. Amazon is dan ook de uitgelezen kans voor organisaties met ambitie en de drang om te groeien.

Geautomatiseerd proces

Adverteren op Amazon kan al zonder dat het enorm veel tijd hoeft te kosten. Het proces kan (gedeeltelijk) geautomatiseerd worden middels het gebruik van een productfeed.

Bereik & hogere naamsbekendheid

Door producten aan te bieden via marketplaces als Amazon kun je profiteren van al het bestaande verkeer op het kanaal en scheelt dat kosten en geld om een product te vermarkten.

Adverteren op Amazon

Adverteren via Amazon is mogelijk door met een datafeed te werken. Deze feed moet echter wel aan een hoop eisen voldoen. Door gebruik te maken van online voorraadbeheer kun je meerdere producten aanbieden op Amazon, deze zullen vervolgens internationaal te koop zijn. Eén van de voordelen van Amazon is dat het platform jouw feed automatisch vertaald naar de taal van het land waarin je verkoopt. Door jouw feed volledig te optimaliseren kun je op een organische manier beter vertoond worden met producten. Optimaliseren doe je door goede reviews en beoordelingen te ontvangen, ook kun je goede bulletpoints creëren bij producten.
Adverteren op Amazon is mogelijk op twee manieren. Door alle zoekwoorden op rijtje goed op een rijtje te zetten kun je deze handmatig instellen. Ook kun je een dynamische campagne maken, bij deze manier kiest Amazon de zoekwoorden waarop jouw producten gezien laten worden aan consumenten. De kosten van adverteren op Amazon worden bepaalt door kosten per klik (CPC). Ook kun je net als met Google Ads volledige campagnes opzetten en advertentiegroepen instellen.

Zijn we trots op.

Klanten