TikTok Adverteren

Nieuwe klanten werven door middel van een advertentiecampagne op TikTok? TikTok is een snel groeiend platform onder de jongere generatie. Daarmee is het een zeer interessante en op dit moment nog onderschatte mogelijkheid om online te adverteren. TikTok advertising kun je op verschillende manieren inzetten, bijvoorbeeld voor branding, leadgeneratie of een combinatie van beide.

Neem contact met ons op

Nieuwe klanten werven via TikTok Advertising?

Net als bij Instagram kan je bij TikTok ook zeer specifiek adverteren. TikTok advertising staat op dit moment nog in de kinderschoenen, dit zorgt ervoor dat het zeer interessant is voor bedrijven om te adverteren. Je kunt met relatief lage advertentiekosten heel gericht een doelgroep bereiken. Om de juiste doelgroep te kunnen bereiken is het wel noodzakelijk om een juiste strategie hiervoor te bepalen. Onze TikTok specialisten combineren ervaring en data binnen de campagne om zo op TikTok succesvol te worden!

Wanneer je als organisatie op meerdere sociale media kanalen actief bent, is het raadzaam om dit uit te besteden aan een ervaren marketing bureau. Op deze manier kunnen alle kanalen succesvol op elkaar worden afgestemd.

Wat zijn de voordelen van TikTok Advertising?

  • Relatief lage advertentiekosten
  • Jonge doelgroep bereiken
  • Nu nog weinig concurrentie
  • Perfect inzicht in de resultaten middels rapportages

TikTok Advertising specialist

Lennart van der Leest

Door onze ervaring toe te passen en te combineren met data weten we in iedere situatie een hoog rendement te behalen! Benieuwd of jouw TikTok campagnes optimaal zijn ingericht? Wij kunnen een vrijblijvende review uitvoeren!

085-3030244

Adverteren op TikTok uitbesteden?

Het is pas sinds kort mogelijk om te adverteren via TikTok. De advertenties zijn in de vorm van een soort bereik in de timeline dat ingekocht kan worden. Alle advertenties moeten verticaal zijn omdat het dan goed past tussen de video’s die de andere gebruikers delen. Niet alleen past het dan beter, ook zullen de advertenties meer opvallen doordat het hele scherm in beslag wordt genomen.

Wat TikTok nog meer enorm interessant maakt voor adverteerders is het feit dat je met relatief lage advertentiekosten een groot publiek of juist een hele specifieke doelgroep kunt bereiken. Het grote verschil tussen TikTok en de gevestigde sociale media kanalen zoals Instagram en Facebook is dat TikTok geen gesloten ecosysteem is. Je kunt namelijk gemakkelijk via TikTok je filmpjes exporteren naar je andere sociale media kanalen. Het open ecosysteem van TikTok zorgt ervoor dat gebruikers hun content niet alleen op TikTok delen, maar op al hun sociale media kanalen. Het bereik groeit hiermee dus enorm!

TikTok adverteren is uitermate geschikt voor:

  • Vergroten naamsbekendheid: branding en leadgeneratie
  • Loyaliteitsacties bij huidige klanten
  • Promotie van nieuwe en/of bestaande producten en diensten

Tijdens het opzetten van een advertentiecampagne zal er altijd gekeken worden naar beschikbare data, niets gebeurd op gevoel, we meten alles door! Alles wat we meten delen we uiteraard ook met jou. Je ontvangt van ons een keer per maand een rapportage met de resultaten.

TikTok voor lokale bedrijven

Op dit moment zijn er nog niet veel bedrijven actief op het relatief nieuwe platform. Daarnaast zijn er voor de app ook nog niet veel functies ontwikkeld voor bedrijven, maar dat betekent zeker niet dat je het zakelijk niet kan gebruiken! Wanneer je een jonge doelgroep wilt bereiken, liggen er enorme kansen. Bij het aanmaken van een TikTok-account krijgt de gebruiker een standaardaccount. Het is voor bedrijven aan te raden om over te schakelen naar een pro-account. Zeer verrassend is dit geheel kosteloos. Met een pro-account kunnen er een hoop statistieken bekeken worden die interessant zijn voor bedrijven. Er kan dan inzicht verkregen worden in videoviews, aantal volgers, profielweergaven, trending video’s en demografische informatie van de volgers. Dit is ook te vergelijken met een bedrijfsaccount op Instagram.

Wat is de toegevoegde waarde?

De toegevoegde waarde voor bedrijven om actief te zijn op TikTok is het feit dat je inzicht hebt in de statistieken van jouw account. Zo kun je zien welke content het beste scoort en wanneer jouw doelgroep het meest actief is. Hier kan dan weer strategisch op worden ingespeeld! Met al deze beschikbare informatie kan er slim gekeken worden hoe een advertentiecampagne het meest efficiënt kan worden opgezet. Wil je meer weten over de mogelijkheden en de kosten van het opzetten en optimaliseren van een TikTok advertentiecampagne? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 085-3030244 of stuur ons een e-mail: info@lequal.nl.

Afspraak = Afspraak

Heel simpel. Geen verrassingen!

Betrokkenheid

We houden van snel schakelen, proactief handelen en een persoonlijke benadering.

Data-driven

Wij maken geen keuzes o.b.v. gevoel, alles gebeurt o.b.v. harde cijfers!

Kennis en ervaring

Met meer dan 5 jaar ervaring in huis zijn wij op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Mogelijkheden van TikTok advertising

Naast het inkopen van bereik door middel van verticale advertenties in de timeline, bestaan er ook nog andere manieren om te adverteren binnen TikTok:

  1. Branded filter

Met een branded filter is het mogelijk om als bedrijf zijnde door middel van 2D, 3D of Augmented Reality-features een merk onder de doelgroep te krijgen. Dit heeft iets weg van de app Snapchat. Op deze manier kunnen gebruikers hun hele video en omgeving aanpassen en komt het merk op een ludieke manier onder de aandacht van de gebruiker.

  1. Influencers

Mocht het niet mogelijk zijn voor een bedrijf om een branded filter te produceren dan kan er gekozen worden om influencers in te zetten om meer bereik te genereren. Net als op de gevestigde sociale media kanalen, zijn er gebruikers die een groot aantal volgers hebben. Influencers hebben allemaal hun eigen doelgroep en hierdoor kan er als bedrijf zijnde goed gezocht worden naar passende influencers om mee samen te werken. Influencers zijn tegen betaling heel effectief om in te zetten om op een authentieke manier een boodschap over te brengen naar de doelgroep.

Zijn we trots op.

Klanten