
Analyse & strategie
Voordat we daadwerkelijk beginnen met een campagne opstellen voeren we de pixel implementatie door om ervoor te zorgen dat we de doelgroepen op de juiste manier kunnen opbouwen en de juiste data verzamelen.
Veel bezoekers die uiteindelijk niet converteren? Dan is het interessant om te kijken naar een retargeting strategie. Retargeting is namelijk een zeer effectieve en gerichte vorm van online adverteren. Zo bereik je de doelgroep die jouw website al eerder heeft bezocht, opnieuw, via meerdere kanalen. Deze bezoekers zijn dus geïnteresseerd in jouw product en/of dienst en zo kun je dus gericht adverteren en je advertentiebudget effectief inzetten.
✓ 98% van alle bezoekers verlaat de website zonder te converteren.
✓ Met retargeting bereik je gekwalificeerde en geïnteresseerde bezoekers.
✓ Uit een case study van Google blijkt dat mensen vrijwel nooit een aankoop bij het eerste bezoek doen.
De bezoekers die niet geconverteerd zijn gaan vervolgens hun weg over het internet en komen terecht op verschillende platformen. Dat is de reden dat wij gebruik maken van een multi-channel retargeting strategie. Zo kunnen wij jouw bezoekers opnieuw bereiken via o.a. Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube, Marktplaats of Telegraaf.nl.
Lennart van der Leest
Door onze ervaring toe te passen en te combineren met data weten we in iedere situatie een hoog rendement te behalen! Benieuwd of jouw retargeting campagnes optimaal zijn ingericht? Wij kunnen een vrijblijvende review uitvoeren!
085-3030244Standaard retargeting, ook wel remarketing genoemd, is het laten zien van advertenties aan eerdere bezoekers die websites & apps uit het display netwerk bekijken.
Met dynamische retargeting kun je eerdere bezoekers die niet geconverteerd zijn opnieuw specifieke producten of diensten laten zien. Deze producten of diensten zullen getoond worden binnen het display netwerk.
Met retargeting kun je ook in zoekmachines bezoekers opnieuw bereiken. Bezoekers die nadat ze jouw website verlaten hebben aanvullende zoekopdrachten uitvoeren kunnen zo opnieuw jouw producten en diensten te zien krijgen.
Steeds meer mensen vinden het fijner om video’s te kijken i.p.v. tekst te lezen. Daarnaast is 90% van de informatie die je hersenen ontvangt visueel en kan video retargeting dus interessant zijn. Middels video retargeting laat je advertenties zien aan mensen die Youtube en het display netwerk gebruiken. Dit zijn enkel bezoekers die eerder jouw video of Youtube-kanaal hebben bezocht, zo blijft de kwaliteit van je bezoekers vanuit retargeting hoog en kun je effectief met jouw advertentiebudget omgaan!
Voordat we daadwerkelijk beginnen met een campagne opstellen voeren we de pixel implementatie door om ervoor te zorgen dat we de doelgroepen op de juiste manier kunnen opbouwen en de juiste data verzamelen.
Voordat we daadwerkelijk beginnen met een campagne opstellen voeren we eerst een gedetailleerde analyse uit voor iedere advertentie die je op wilt stellen. Vervolgens zullen er een aantal varianten opgebouwd worden om zo tot het beste resultaat te komen.
Het is erg belangrijk om constant door te gaan met de optimalisatie van het account en de campagnes om zo het maximale resultaat te behalen. O.b.v. data zullen we keuzes maken om bepaalde Ads uit te zetten en andere Ads juist actiever in te zetten. Resultaat voorop.
Onze retargeting specialisten zorgen ervoor dat alle campagnes goed geoptimaliseerd zijn.
✓ Kennis en ervaring: Met meer dan 5 jaar ervaring in huis zijn wij op de hoogte van alle ontwikkelingen.
✓ Data-driven: wij maken al onze keuzes o.b.v harde data!
✓ Betrokkenheid: we houden van snel schakelen, proactief handelen en een persoonlijke benadering.
✓ Afspraak = Afspraak: geen verrassingen!