Programmatic Advertising

Programmatic advertising, of programmatic marketing, is een term die de laatste jaren steeds meer wordt gebruikt. De advertising wereld is dan ook in constante verandering sinds we van offline naar online gegaan zijn. Programmatic advertising is de meest recente alteratie binnen het veld van online adverteren, maar wat is programmatic advertising nou eigenlijk en hoe kunnen wij het voor jouw bedrijf inzetbaar maken?

Neem contact met ons op

Wat is programmatic advertising?

Programmatic advertising is een alsmaar belangrijker wordend onderdeel van display advertising en houdt letterlijk in; het gebruiken van een software met een specifiek algoritme om digitale advertenties in te kopen. Normaal gesproken gaat het inkopen van advertenties door middel van een offerte, onderhandeling en vervolgens handmatige uitvoering. Via programmatic advertising automatiseer je dus het gehele proces om tijd te besparen en efficiënter met je budget om te gaan.

Dit houdt echter niet in dat menselijke input geheel nihil kan worden verklaard. Programmatic advertising automatiseert een groot deel van het proces, wat leidt tot minder tijdsbesteding aan het de stappen die hierdoor geautomatiseerd worden. Echter is het alsnog noodzakelijk om de campagne effectief in te kunnen zetten. Dit wordt gedaan door concreet onderzoek en het uitstippelen van een duidelijke strategie. Doordat het tijdrovende onderdeel van online advertising door programmatic advertising grotendeels wordt vervangen kunnen we bij ons alle tijd nemen om een sterke strategie neer te zetten voor jouw website.

Programmatic buying met RTB

Programmatic buying kan op de volgende manieren ingezet worden:

  • Programmatic Direct
  • Real Time Bidding

Programmatic Ads specialist

Lennart van der Leest

Door onze ervaring toe te passen en te combineren met data weten we in iedere situatie een hoog rendement te behalen! Benieuwd of jouw programmatic ads optimaal zijn ingericht? Wij kunnen een vrijblijvende review uitvoeren!

085-3030244

Programmatic adverteren inzetten

Programmatic Direct spreekt vrij voor zich en houdt in dat advertentieruimte vooraf programmatic ingekocht wordt op basis van enkele specifieke doelen

Door middel van programmatic buying is het ook mogelijk om ‘real time’ te bepalen of een advertentieruimte wordt ingekocht of niet. Dit wordt gedaan met Real Time Bidding maar hoe werkt dat proces precies?

Via RTB wordt er naar zowel de web-gebruiker als de adverteerder gekeken om op deze manier gerichter te kunnen adverteren. Op het gebied van de web-gebruiker worden de gebruikers-intenties en het gedrag van de web-gebruikers in kaart gebracht. Bij de adverteerder wordt er vooral gekeken naar de context en de criteria die daarbij opgesteld zijn. Zaken zoals de apparaten die je doelgroep gebruikt kunnen erg belangrijk zijn afhankelijk van de website waar je voor adverteert en de doelgroep die je hierbij hebt.

Benieuwd naar de mogelijkheden van Real Time Bidding? 

Analyse & strategie

Voordat we daadwerkelijk beginnen met een campagne opstellen voeren we eerst een gedetailleerde analyse uit voor iedere advertentie die je op wilt stellen.

Campagnes opbouwen

Na de analyse en het bepalen van de strategie bouwen we de campagnes in de juiste structuur en juiste groepen op. In deze fase zullen we verschillende varianten opbouwen om zo gedurende de periode goed te testen welke Ads het beste renderen.

Campagnes optimaliseren

Het is erg belangrijk om constant door te gaan met de optimalisatie van het account en de campagnes om zo het maximale resultaat te behalen. O.b.v. data zullen we keuzes maken om bepaalde Ads uit te zetten en andere Ads juist actiever in te zetten. Resultaat voorop.

Programmatic marketing: de toekomst van online advertising?

In de alsmaar groeiende branche van online advertising begint programmatic marketing (programmatic advertising) steeds belangrijker te worden. Er kan zelfs gesteld worden dat programmatic marketing de toekomst van online advertising is vanwege de gigantische potentie die het heeft.

Zo kunnen wij je op het gebied van programmatic marketing binnenkort hoogstwaarschijnlijk ook verder helpen met programmatic tv advertenties om jouw doelgroep ook te kunnen bereiken wanneer deze simpelweg ’s avonds op de bank tv aan het kijken is.

Programmatic advertising uitbesteden?

Onze programmatic advertising specialisten zorgen er voor dat alle campagnes geoptimaliseerd zijn voor jouw doelgroep. Op deze manier benaderen we je doelgroep op de juiste manier om kansen op conversies te perfectioneren en duidelijke resultaten te behalen.

Zijn we trots op.

Klanten