
Introductie
Voor we beginnen met de opbouw van een dashboard is het noodzakelijk om kenbaar te maken welke onderdelen allemaal aanwezig moeten zijn vanuit de organisatie. Wat wil je precies monitoren?
Meer grip op data.
Het belang van een organisatie is erg groot als het gaat om een online marketing dashboard. Er worden namelijk constant doelstellingen en KPI’s gemaakt binnen de organisatie en het is belangrijk dat er voldoende controle over de voortgang is. Door een marketing dashboard te maken zijn alle online kanalen constant inzichtelijk en kan er constant naar het gewenste resultaat gewerkt worden. Wanneer je namelijk de juiste gegevens in het dashboard importeert, heb je constant de mogelijkheid bieden om snel bij te sturen.
Rick Burgers
Meer grip op data? Bekijk wat een online marketing dashboard voor jouw organisatie kan betekenen!
Bel: 085-3030244Voor we beginnen met de opbouw van een dashboard is het noodzakelijk om kenbaar te maken welke onderdelen allemaal aanwezig moeten zijn vanuit de organisatie. Wat wil je precies monitoren?
Zodra de doelstellingen en KPI's helder zijn wordt het dashboard volledig naar wens ingericht. Mochten deze tussentijds wijzigen is de studio altijd aan te passen. Het dashboard is ook als whitelabel dashboard te gebruiken.
In deze fase nemen we alle binnenkomende data tot ons en vormen we een oordeel. Het vergaren van voldoende data is noodzakelijk om de juiste beslissingen te maken.
Door vanaf het moment dat er gestart wordt met SEO activiteiten direct een SEO dashboard in te richten wordt alle voortgang bewaakt. Denk hieraan bijvoorbeeld aan het aantal bezoekers vanuit organic, de omzet die uit organisch voortkomt, zoekwoord rankings maar bijvoorbeeld ook de CTR percentages die bijgehouden worden. De SEO modules zijn enorm waardevol een online marketing traject te managen.
Online adverteren is een breed begrip, des te belangrijker het is dat er voldoende ingezoomd kan worden op ieder individueel marketing kanaal. Via het online marketing dashboard kun je onderscheid maken tussen alle paid kanalen, denk hierbij o.a. aan: Google Ads, Shopping & Facebook Ads.