Microsoft advertising

Sinds begin 2019 heeft Bing Ads een andere naam gekregen, namelijk Microsoft advertising. Hiervoor is gekozen om alle advertentie opties van Microsoft onder één naam te brengen. Niet alleen Bing Ads, maar ook het adverteren via Yahoo! en AOL zal voortaan vallen onder Microsoft advertising. Hoewel Microsoft advertising een kleiner marktaandeel heeft dan Google Ads, liggen er voor bedrijven in Nederland zeker kansen.

Neem contact met ons op

Waarom adverteren via Microsoft?

Hoewel veel mensen bij het online adverteren in zoekmachines direct aan Google denken, liggen er via Microsoft advertising ook kansen voor bedrijven. Zo krijgt de zoekmachine Bing een steeds groter marketaandeel in Nederland. Dit komt onder andere doordat Google niet overal meer de standaard zoekmachine is. Voor de Microsoft desktops en tablets wordt Bing als standaard zoekmachine ingesteld.

Daarnaast is adverteren via Bing vaak ook goedkoper dan adverteren via Google, want de kosten per klik ligt namelijk vaak lager. Natuurlijk kan je met adverteren via Google een groter publiek bereiken, maar de concurrentie is ook veel groter en bovendien is het dus in veel gevallen duurder. Daarnaast zijn er nog meer advertentiemogelijkheden binnen Microsoft advertising.

Microsoft Advertising specialist

Rowen van Dijk

Door onze ervaring toe te passen en te combineren met data weten we in iedere situatie een hoog rendement te behalen! Benieuwd of jouw campagnes optimaal zijn ingericht? Wij kunnen een vrijblijvende Microsoft Ads review uitvoeren!

085-3030244

Alle advertentiemogelijkheden van Microsoft Advertising

Naast het adverteren op Bing, Yahoo! en het AOL netwerk zijn er nog meer advertentiemogelijkheden via Microsoft. Net als Google heeft Microsoft namelijk zijn eigen display netwerk, dit wordt Microsoft audience netwerk genoemd. Hieronder vallen een groep van websites waarop Microsoft advertenties kunnen worden weergeven. Denk hierbij aan bekende websites als Outlook.com, MSN, Windows en XBOX. Dit zijn websites die maandelijks enorm veel bezoekers trekken, ook in Nederland.

Naast adverteren in de zoekmachines van Microsoft en het audience netwerk zijn er nog meer mogelijkheden binnen Microsoft advertising. Zo is LinkedIn in 2016 overgenomen door Microsoft, waardoor het ook mogelijk is om op dit zakelijk social media platform te adverteren. Hoewel je per klik vaak meer betaalt dan op het andere bekende social media platform Facebook, kan je wel specifieke targeting mogelijkheden gebruiken op verschillende cases. Hierdoor kan je de kosten per uiteindelijke lead laag houden en kan het nog steeds aantrekkelijk zijn om te adverteren via LinkedIn. Zo kan je je met een LinkedIn advertentie specifiek richten op: bedrijfsnaam, bedrijfstak en bedrijfsgrootte. Daarnaast kan je je ook richten op functie of functietitel, aantal jaren ervaring of vaardigheden van een persoon. Voor het benaderen van potentiële kandidaten voor een functie binnen je bedrijf, kunnen LinkedIn advertenties dus enorm effectief zijn.

Hoe werkt Microsoft advertising?

Adverteren via Microsoft werkt nagenoeg hetzelfde als adverteren via Google. Net als bij Google moet je met andere bedrijven concurreren in een veiling elke keer als een bezoeker een zoekopdracht invoert. De positie op de pagina is afhankelijk van de maximale CPC (Cost per Click) dat je wil betalen en de kwaliteitsscore van je advertentie. De kwaliteitsscore van je advertentie is weer opgebouwd uit een aantal onderdelen, namelijk:

– Relevante zoekwoord voor advertentie
– Kwaliteit van landingspagina
– Doorklikratio van bezoeker

Zo moeten de zoekwoorden waar je op wil ranken in de zoekmachine passen bij de landingspagina waar je de bezoeker naar toe wil sturen. Daarnaast dient de landingspagina ook goede en relevante content bevatten en moet de website betrouwbaar, snel en gebruiksvriendelijk zijn.

Microsoft shopping

Google heeft al enkele jaren de shopping functie toegevoegd aan hun zoekmachine. Hiermee kunnen bedrijven producten promoten met foto’s, een beschrijving en direct een prijs laten zien. Adverteren via Google shopping is daarom perfect om onder de aandacht van bezoekers te komen. Ook Microsoft is bezig om een shopping functie toe te voegen op hun zoekmachine.

Analyse & strategie

Voordat we daadwerkelijk beginnen met een campagne opstellen voeren we eerst een gedetailleerde zoekwoord-analyse uit voor iedere advertentie die je op wilt stellen. Hierbij stellen we een overzicht op van de interessante zoektermen en de verwachte cost per click op dit zoekwoord.

Campagnes opbouwen

Na de analyse en het bepalen van de strategie bouwen we de campagnes in de juiste structuur en juiste groepen op. In deze fase zullen we verschillende varianten opbouwen om zo gedurende de periode goed te testen welke Ads het beste renderen.

Campagnes optimaliseren

Het is erg belangrijk om constant door te gaan met de optimalisatie van het account en de campagnes om zo het maximale resultaat te behalen. O.b.v. data zullen we keuzes maken om bepaalde Ads uit te zetten en andere Ads juist actiever in te zetten. Resultaat voorop.

Microsoft advertising heeft dus zeker voordelen voor bedrijven. Hoewel de zoekmachines die vallen onder Microsoft een kleiner marktaandeel hebben, heb je wel minder concurrentie. Bovendien bieden het Microsoft audience netwerk en het adverteren via LinkedIn ook veel mogelijkheden. Neem contact op met onze advertising specialisten om meer te weten te komen over de mogelijkheden binnen Microsoft advertising.

Zijn we trots op.

Klanten