LinkedIn adverteren

Via LinkedIn advertenties klanten werven? LinkedIn Ads is ideaal voor leadgeneratie in de B2B markt. Net als bij andere social media kanalen is het ook bij LinkedIn belangrijk om volgens een gedegen strategie te adverteren.

Wat zijn de voordelen van LinkedIn Advertising?

✓ Ideaal voor B2B
✓ Specifiek (re)targeten
✓ Perfect inzicht in de resultaten middels de campaign manager

Het voordeel van LinkedIn advertising is dat LinkedIn in tegenstelling tot andere sociale media zoals Facebook en Instagram zeer geschikt is voor de B2B markt.

LinkedIn marketing uitbesteden?

Net als alle online marketing campagnes vereist ook het adverteren op LinkedIn de juiste strategie. Onze advertentie specialisten weten exact hoe er meer rendement uit LinkedIn campagnes moet worden gehaald.

Hoe helpen wij jou met adverteren op LinkedIn?

We starten met het bepalen van de doelstelling. Wil je de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten? Je wilt meer verkeer naar je website leiden of ben je simpelweg op zoek naar meer klanten? Er zijn verschillende doelstellingen die kunnen worden behaald. Vervolgens is het belangrijk om te weten wie de doelgroep van de advertentie is en hoe we die gaan bereiken en met welke boodschap. Het adverteren op LinkedIn kan zeer gericht, zo kun je onder andere (re)targeten op specifieke functies, bedrijven, dienstjaren, locaties, bedrijfsgrootte en zelfs op bedrijfsconnecties. Echter is het gerichte adverteren op LinkedIn zowel een voordeel als een nadeel. Het voordeel is natuurlijk dat je enkel de mensen bereikt uit de samengestelde doelgroep en dus ook al het advertentiebudget effectief gebruikt. Het nadeel is alleen dat een té specifieke targeting ook kan leiden tot een laag volume waardoor je de doelstelling van de campagne niet kunt realiseren. Hierin dient dus een afweging gemaakt te worden of je vasthoudt aan de specifieke kleinere doelgroep of dat je toch een aantal targeting opties uit de campagne haalt om extra bereik te creëren. Onze specialisten zijn ervaren met zowel adverteren als retargeting via LinkedIn en weten hoe er altijd het maximale uit LinkedIn advertenties gehaald kan worden.

Meer klanten of een grotere naamsbekendheid via LinkedIn advertising?

Graag helpen we je verder met het opzetten en optimaliseren van je LinkedIn campagnes!

Alles over adverteren op LinkedIn

De kosten voor een LinkedIn advertentie kunnen enorm uiteenlopen. Het is natuurlijk afhankelijk van welke doelstellingen je wilt bereiken, hoe je targeting is ingesteld en wat de mate van concurrentie is. Het advertentiebudget kan wel zeer effectief besteed worden binnen LinkedIn vanwege de targeting mogelijkheden.

Verder kun je door het plaatsen van de Linkedin Insight tag ook gericht aan de slag met gebeurtenissen en acties die eerder op je website hebben plaatsgevonden. Deze tag geeft inzicht in doelgroepen die voor jou interessant kunnen zijn, iedere doelgroep zal ook haar eigen kosten per campagne hebben.

De kosten voor het tonen van de advertenties zullen per advertentie anders zijn. Wil je meer weten over de kosten voor het opzetten en optimaliseren van jouw LinkedIn advertenties? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 085-3030244 of stuur ons even een e-mail: info@lequal.nl.

Sponsored updates: Je kunt berichten op je eigen website of berichten die op LinkedIn Pulse staan sponsoren. Zo zal het bericht met een groter publiek worden gedeeld. Als je deze enkel op je LinkedIn bedrijfspagina plaatst zal dit enkel aan de volgers van je pagina worden getoond. Binnen de advertentie optie sponsored updates zijn er twee mogelijkheden. Je kunt mensen direct naar je website of naar het bericht op LinkedIn Pulse sturen maar er kunnen via Lead Gen Forms ook leads gegenereerd worden.

Tekstadvertenties (met afbeelding): De naam spreekt voor zich, dit zijn tekstadvertenties (eventueel mogelijk met een foto). Deze advertenties worden in de rechterkolom van LinkedIn getoond, het is gebruikelijk om hier producten, diensten of vacatures te promoten.

Sponsored InMail: Via sponsored InMail kun je met e-mail berichten jouw doelgroep bereiken. Dit is een relatief dure optie maar wel een optie die effectief te noemen is. We adviseren altijd om goed te kijken naar beschikbare data over je doelgroep om te bepalen of deze manier van adverteren succesvol kan worden.

Display advertenties: Via display advertenties kun je visuele ads vertonen aan jouw doelgroep. Meestal staan deze advertenties in de rechterkolom van LinkedIn.

Dynamische advertenties: De werking van dynamische advertenties is te vergelijken met de werking van display advertenties. Bij dynamische advertenties zijn er alleen nog een aantal extra mogelijkheden, bijvoorbeeld het personaliseren van de advertenties door een profielfoto van de ontvanger in je advertentie te tonen. Deze advertenties worden in de rechterkolom van LinkedIn getoond.

Video advertenties: Dat video’s het vrijwel altijd beter doen dan tekstadvertenties is inmiddels bekend, dit is dan ook direct een interessante optie om mee te adverteren. Na de introductie van deze advertentie mogelijkheid gaf LinkedIn aan dat video content ruim 20 keer beter presteert. Je kunt een video advertentie opmaken in de campaign manager en ook hier kun je targeten op doelgroep. Zodra je de advertentie live zet zal deze in de tijdlijn van de gebruiker getoond worden(geluid wordt pas afgespeeld wanneer de gebruiker op de video klikt).

We zullen samen aan de slag gaan met het opzetten van een LinkedIn advertentiestrategie. Op basis van de wensen en bedrijfsdoelstellingen zullen onze advertentie specialisten aan de slag gaan met een doelgroepbepaling en het uitdenken van bijpassende advertenties die aan zullen slaan. Tijdens het opzetten en optimaliseren van (bestaande) advertenties zal altijd gekeken worden naar beschikbare data, niets gebeurt op gevoel, we meten alles door! Alles wat we meten delen we uiteraard ook met jou.

Net als bij andere sociale media kun je ook retargeting toepassen met LinkedIn campagnes. Via de LinkedIn Insight Tag kun je kijken wat het effect is van de advertenties en hoe jouw bezoekers daarmee omgaan. De Insight tag geeft je inzicht in conversies, inzicht in gedrag van jouw bezoekers en deze data wordt gebruikt binnen een remarketing strategie. Nadat je de Insight Tag geimplementeerd hebt kun je de conversie tracking activeren door daar een bedankpagina aan te koppelen. Zo kan advertentie gericht op een aankoop, contact of leadformulier ook worden doorgemeten. Via LinkedIn is het ook mogelijk om remarketing lijsten aan te maken, ook als je zelf al een lijst beschikbaar hebt is het mogelijk om deze te uploaden en toe te voegen aan jouw LinkedIn remarketing strategie.

Via de LinkedIn Insight Tag kun je de advertenties dus optimaliseren en meer conversies behalen.

LinkedIn adverteren
10 (100%) 2 Beoordelingen