Instagram adverteren

Klanten werven via een advertentie campagne op Instagram? Instagram is een snel groeiend platform en daarmee een zeer interessante (vaak onderschatte) mogelijkheid om online te adverteren. Instagram advertising kun je inzetten voor branding, leadgeneratie of een combinatie van beide.

Wat zijn de voordelen van Instagram advertising

✓ Relatief goedkoop advertentiekanaal
✓ Specifiek (re)targeten
✓ Perfect inzicht in de resultaten middels rapportages

Adverteren op Instagram uitbesteden?

Adverteren op Instagram kan net als bij het adverteren op Facebook zeer specifiek. Instagram advertising kan voor bedrijven erg interessant zijn omdat je met relatief lage advertentiekosten heel gericht jouw doelgroep kunt bereiken. Om dit op een goede manier in te zetten is het wel noodzakelijk om daar de juiste strategie voor te bepalen. Onze Instagram specialisten combineren ervaring en data binnen de campagne om zo op Instagram succesvol te worden!

Indien je actief bent op meerdere social media kanalen is het aan te raden om het uit te besteden aan een ervaren online marketing bureau. Zo kunnen alle kanalen succesvol op elkaar afgestemd worden!

Meer klanten werven via Instagram Advertising ?

Graag helpen we je verder met het opzetten en optimaliseren van je Instagram advertenties!

Alles over adverteren op Instagram

1.) Ontwikkelingen rondom mobiel

Instagram is een App en focust zich daarmee volledig op Mobiel. Mobiel maakt een enorme groei door in de markt t.o.v. desktop, steeds meer mensen hebben tegenwoordig namelijk een mobiele telefoon en gebruiken dit steeds actiever.

2.) Visueel

Een website met alleen maar tekst zal je niet verder gaan helpen bij het in de markt zetten van een product of dienst. Aangezien niet heel veel mensen tegenwoordig meer de tijd neemt om te lezen. Wél kijken mensen graag naar plaatjes of video’s.

Visueel ook effectief?
Hoe effectief dit écht is? 90% van alle informatie die je hersenen ontvangt is visueel. Visuals worden dan ook 60.000 keer sneller verwerkt in ons brein dan tekst. Daarnaast is bewezen dat het toepassen van visuals een conversieverhogende werking heeft. Dus tegen relatief lage kosten kun je ervoor zorgen dat de conversie verbetert!

3.) Groeiend bereik

Sinds de overname van Instagram door Facebook groeit het platform explosief. Inmiddels gebruiken miljoenen Nederlands Instagram dagelijks en daarmee is het een enorm interessant platform voor adverteerders.

De mogelijkheden van Instagram advertising zijn groot. Je kunt bijvoorbeeld adverteren met diavoorstellingen, video advertenties, carrousel advertenties of met een advertentie die bestaat uit één afbeelding.

Wat Instagram nog meer enorm interessant maakt voor adverteerders is het feit dat je met relatief lage advertentiekosten een groot publiek of een hele specifieke doelgroep kunt bereiken. Vanuit het moederbedrijf Facebook is namelijk data beschikbaar van miljoenen gebruikers (alleen al in Nederland!). Wanneer je de Facebook pixel op je website hebt geplaatst kunnen onze specialisten enorm gericht (re)targeten en jouw potentiële klanten alsnog over laten gaan tot een aankoop!

Daarnaast is adverteren op Instagram natuurlijk nog geschikt voor:
– Vergroten van naamsbekendheid (branding & genereren van volgers)
– Loyaliteitsacties bij huidige klanten
– Promoten van nieuwe en/of bestaande producten & diensten

Om Instagram als bedrijf in te zetten dien je eerst een bedrijfspagina aan te maken. Hieronder een kort stappenplan om dit op te zetten:
1) Maak een persoonlijk account aan.
2) Zet het account op ‘openbaar’.
3) Klik binnen je profiel op ‘profiel bewerken’ en activeer ‘overstappen op bedrijfsprofiel’.
4) Vervolgens kun je jouw Instagram bedrijfsprofiel koppelen aan de Facebook pagina van jouw bedrijf (deze heb je dus óók nodig! Gelukkig is het aanmaken van beide bedrijfsaccounts gratis).

Toegevoegde waarde voor bedrijven?
De toegevoegde waarde van Instagram voor bedrijven zit hem in het feit dat je als bedrijfsprofiel ook inzicht hebt in de statistieken van jouw bedrijfspagina. Zo kun je zien op welk tijdstip jouw account het beste bekeken wordt, welke foto’s het goed deden onder jouw volgers en wat het beste tijdstip is om een foto/video online te zetten.

Vervolgens kun je vanuit het bedrijfsaccount ook de advertenties opzetten. Je kunt huidige foto’s of video’s die goed scoren promoten, maar ook nieuwe advertenties opzetten. Wil je meer weten over de mogelijkheden en de kosten van het opzetten en optimaliseren van een campagne op Instagram? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 085-3030244 of stuur ons even een e-mail: info@lequal.nl

Instagram adverteren
6.7 (66.67%) 3 Beoordelingen