
Introductie
Voor we beginnen met de opbouw van een Google Data Studio is het noodzakelijk om kenbaar te maken welke onderdelen allemaal aanwezig moeten zijn vanuit jouw organisatie.
Wil je ook jouw marketingdata visueel maken in een overzichtelijke omgeving? Dan is Google Data Studio écht iets voor jou! In 2016 lanceerde Google een tool voor marketeers om relevante gegevens en informatie op een visuele manier te tonen in een dashboard. Aangezien er elke dag meer data beschikbaar wordt en we daardoor soms niet meer weten wat we moeten meten, heeft de zoekmachinegigant een perfecte oplossing gevonden met de Google Data Studio.Wij werken ook met deze datavisualisatietool. Nu is de vraag wat kan je allemaal met deze tool en wat levert het voor jou op?
Google Data Studio is speciaal in het leven geroepen om relevante data te verzamelen die afkomstig zijn van meerdere bronnen. Dit kunnen bijvoorbeeld gegevens zijn uit Google Ads, Google Analytics en Google Search Console. Maar ook data uit andere tools kunnen worden geïmporteerd naar de Data Studio. Binnen deze tool bepaal je dan zelf welke gegevens je graag toonbaar wil hebben. Dit kan worden gevisualiseerd in bijvoorbeeld een tabel of grafiek, zodat je in één oogopslag ziet of data overeenkomen en of je bepaalde verbanden kan leggen. Ideaal voor marketeers en webanalisten die dagelijks bezig zijn met datavraagstukken of andere marketingdiensten.
Rick Burgers
Meer grip op data? Bekijk wat een online marketing dashboard voor jouw organisatie kan betekenen!
Bel: 085-3030244Zoals aangegeven brengt de Google Data Studio enkele voordelen met zich mee. We zetten de belangrijkste voor jou even op een rij:
We moeten ook eerlijk zijn en net als iedere andere tool is de Google Data Studio ook niet perfect. Welke beperkingen heeft de tool?
Hoewel dit enkele nadelen zijn van Google Data Studio hoeven dit niet per se redenen zijn om er niet mee aan de slag te gaan. De specialisten van LEQUAL halen veel voordelen uit het werken met Data Studio. Wellicht geldt dat ook wel voor jouw onderneming. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.
Voor we beginnen met de opbouw van een Google Data Studio is het noodzakelijk om kenbaar te maken welke onderdelen allemaal aanwezig moeten zijn vanuit jouw organisatie.
Zodra de doelstellingen en KPI's helder zijn wordt de Google Data Studio volledig naar wens ingericht. Mochten deze tussentijds wijzigen is de studio altijd aan te passen.
In deze fase nemen we alle binnenkomende data tot ons en vormen we een oordeel. Het vergaren van voldoende data is noodzakelijk om de juiste beslissingen te maken.
Zoals aangegeven werkt LEQUAL al langere tijd met de Google Data Studio vanwege de enorme voordelen. Voor meerdere klanten hebben wij al diverse dashboards ingericht waar relevante data visueel wordt gemaakt. Hieruit kunnen weer heldere conclusies worden getrokken, KPI’s worden opgesteld en doelen worden gerealiseerd. Uiteraard kunnen wij dit ook voor jou inrichten. Onze specialisten weten wat er voor nodig is om een Google Data Studio dashboard in te richten en welke voordelen het met zich meebrengt. Door contact met ons op te nemen en te vragen naar de mogelijkheden kunnen onze experts jou helpen met het beantwoorden van al jouw vragen.