Display Advertising

Naamsbekendheid genereren en conversie kansen verhogen voor je website? Diepgaand in je doelgroep duiken om gerichte advertising te doen en meer sales op te leveren? Wij kunnen door effectief gebruik te maken van display advertising jouw website onderscheiden van de concurrentie. Bovendien krijg je hierbij ook een beter beeld van je doelgroep en hoe je deze op de meest optimale manier kunt bereiken.

Neem contact met ons op

Wat is display advertising?

Display advertising is een belangrijk onderdeel van zoekmachine adverteren, oftewel SEA. De term display advertising staat ook bekend als display marketing. Display advertenties zijn geclassificeerd als een vorm van zoekmachine adverteren welke uitsluitend in grafische vorm ingezet worden. Veelal wordt display advertising middels een geoptimaliseerde display banner op verscheidene websites ingevoerd.

Door middel van een zeer gerichte doelgroep-analyse benaderen we jouw doelgroep op de meest effectieve manier via de juiste kanalen. Met de juiste strategie en uitvoering kan een display advertising campagne zeer lucratief zijn voor jouw website. Daarbij bouw je met een succesvolle display advertising campagne naamsbekendheid op, wat voor ieder bedrijf onmisbaar is om te blijven groeien.

Display Advertising specialist

Lennart van der Leest

Door onze ervaring toe te passen en te combineren met data weten we in iedere situatie een hoog rendement te behalen! Benieuwd of jouw display campagnes optimaal zijn ingericht? Wij kunnen een vrijblijvende review uitvoeren!

085-3030244

Doelen van online display advertising

Display advertising wordt ingezet met differentiërende doelen. De ‘hoofddoelen’ van Display advertising zijn zowel het bereiken van nieuwe klanten en ‘verloren’ klanten opnieuw te bereiken. Verloren klanten zijn hier onder andere klanten die een product op je website in de winkelwagen hebben gestopt maar nooit hebben afgerekend. De volgende display advertising campagnes worden veelvoudig ingezet:

  • Retargeting: Door middel van retargeting herbenader je de mensen die interesse in één of meer van je producten hebben getoond toen ze de vorige keer op je website waren. Retargeting bestaat ook onder de naam ‘remarketing’.
  • Targeting via selecte websites: Hierbij maak je zelf een keuze van de websites waar je display advertentie op getoond wordt.
  • Targeting op potentieel geïnteresseerde personen: Dit kunnen mensen zijn die al van plan zijn om een bepaald product te kopen maar nog geen geschikte website hebben gevonden. Ook kunnen het web-gebruikers zijn die veel interesses hebben die overeen komen met het product of de dienst die je verkoopt.
  • Contexttargeting: Dit is display advertising gericht op specifieke zoekwoorden.
  • Topische targeting: Hiermee kan je de campagne richten op specifieke categorieën, zoals ‘huis & tuin’, ‘zakelijke dienstverlening’, ‘vervoer’.

Analyse & strategie

Voordat we daadwerkelijk beginnen met een campagne opstellen voeren we eerst een gedetailleerde zoekwoord-analyse uit voor iedere advertentie die je op wilt stellen. Hierbij stellen we een overzicht op van de interessante zoektermen en de verwachte cost per click op dit zoekwoord.

Campagnes & Feed opbouwen

Na de analyse en het bepalen van de strategie bouwen we de campagnes in de juiste structuur en juiste groepen op. In deze fase zullen we verschillende varianten opbouwen om zo gedurende de periode goed te testen welke Ads het beste renderen.

Campagnes optimaliseren

Het is erg belangrijk om constant door te gaan met de optimalisatie van het account en de campagnes om zo het maximale resultaat te behalen. O.b.v. data zullen we keuzes maken om bepaalde Ads uit te zetten en andere Ads juist actiever in te zetten. Resultaat voorop.

Google Adwords display advertising of display advertising via andere kanalen?

Display advertising kan gedaan worden via verscheidene kanalen. Het Google display netwerk is hierbij veelal de populaire keuze aangezien het bereik van Google display ads groter is dan het bereik via YouTube en andere display advertising kanalen. Echter zijn alle kanalen sterke opties wanneer de display advertising campagne op een juiste en professionele wijze wordt uitgevoerd.

Bij een display advertising campagne koop je advertentieruimte in via bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden bepalen de wijze waarop je voor deze advertentieruimte betaald. Er is geen ‘beste’ voorwaarde die gehanteerd wordt. Afhankelijk van je website, budget en hoeveel mensen de display campagne zal bereiken wordt er bij ons een keuze gemaakt van de voorwaarden. Deze voorwaarden zijn als volgt:
• Cost per Click: Hierbij betaal je een bepaald bedrag per bezoeker die via de display
• Cost per Mille: Hierbij betaal je een bedrag per 1000 clicks
• Fixed pricing: Een vooraf-afgesproken bedrag voor de display advertenties

Tegenwoordig is het ook mogelijk om door middel van programmatic display advertising via bepaalde algoritmische software automatisch advertentieruimte in te kopen. Het kopen en het plaatsen van display advertenties wordt door middel van programmatic display advertising volledig geautomatiseerd.

Display advertising via het Google Display Netwerk

Door middel van het Google Display Netwerk is het mogelijk om je display advertising campagne uit te voeren, te monitoren en te evalueren in één overzicht. Hierbij kan je gebruik maken van de volgende advertentie mogelijkheden:

  • Responsieve advertenties
  • Geüploade beeldadvertenties
  • Engagement-advertenties
  • Gmail-advertenties

De bovenstaande advertentie soorten bieden allen voordeel voor je website. Maar welke je in dient te zetten voor jouw display advertising campagne is nog lastig om zo 1-2-3 te bepalen. Wij bieden je hier ondersteuning voor aan. Benieuwd naar de verscheidene manieren waarop wij je kunnen ondersteunen op het gebied van display advertising en andere online marketing vlakken?

Zijn we trots op.

Klanten

Display advertising campagne uitbesteden

Het uitbesteden van je display advertising campagne behoort tot de mogelijkheden. Om te achterhalen wat het perfecte kanaal en de meest effectieve advertentiesoort voor jouw campagne zal zijn verdiepen we ons eerst in de doelgroep. Nadat we een goed beeld hebben van de doelgroep en hoe deze op de meest effectieve manier kunnen benaderen maken we een concreet plan en bespreken we samen met jou het budget en de voorwaarden voor het inkopen van advertentieruimte.

Door display advertising uit te besteden aan een gedreven en ervaren online marketing bureau kan je er van verzekerd zijn dat hier de volle 100% aandacht in wordt gestoken. Transparantie en betrokkenheid staan bij ons centraal en zal je terugzien in onze werkwijze en samenwerking met jou als klant!