
Behaal een hogere omzet!
Door te verkopen via data feed marketing kun je (wereldwijd) enorm veel extra omzet behalen. Het is dan ook de uitgelezen kans voor organisaties met ambitie en de drang om te groeien.
Datafeeds zijn de afgelopen jaren erg belangrijk geworden. Zeker voor (grote) webshops is het gebruik van datafeeds erg belangrijk, voor steeds meer kanalen is een datafeed benodigd. Het gebruiken van een datafeed en een feed management tool scheelt enorm veel werk. Zodra je bijvoorbeeld veel wisselende prijzen of een variërend (groot) aanbod hebt kan het enorm veel werk zijn om dit continue up-to-date te houden bij externe platformen en/of marketplaces. Een feed manager kan gericht en gecontroleerd adverteren middels datafeed advertising.
Het gebruik van een datafeed is zoals gezegd enorm in gebruik toegenomen omdat steeds meer kanalen een feed vereisen. Via feed management tools kun je zeer specifiek en gericht adverteren met een (groot of klein deel) van jouw assortiment om meer omzet te behalen.
Internet biedt consumenten de mogelijkheid om verschillende producten eenvoudig met elkaar te vergelijken (vooral) op basis van prijs. Bovenstaande marketplaces en vergelijkers zijn dan ook ideale kanalen om op te adverteren. De enige manier om vindbaar te worden op deze platformen is door een (product)feed te gebruiken.
Voordelen van datafeed gebruik
– 6 op de 10 consumenten maakt gebruik van een vergelijkingssite
– Snel vindbaar via diverse kanalen met naamsbekendheid
– Géén handmatige acties en aanpassingen vereist
Lennart van der Leest
Door onze ervaring toe te passen en te combineren met data weten we in iedere situatie een hoog rendement te behalen! Benieuwd of jouw feeds optimaal zijn ingericht? Wij kunnen een vrijblijvende review uitvoeren!
085-3030244Verschillende kanalen die een datafeed vereisen en waar wij een koppeling mee kunnen maken zijn:
Comparison Shopping Engines (CSE’s) of vergelijkingssites
Google Shopping
Beslist.nl
Kieskeurig.nl
Tweakers.net Pricewatch
Vergelijk.nl
Shopping platformen
Miinto
Bol.com Plaza
Amazon
Winkelstraat.nl
FONQ
Affiliate marketing netwerken
Daisycon
TradeTracker
Awin
Marktplaatsen
Marktplaats Admarkt
Verschillende feed management tools maken gebruik van API koppelingen om te adverteren op de platformen.
Door te verkopen via data feed marketing kun je (wereldwijd) enorm veel extra omzet behalen. Het is dan ook de uitgelezen kans voor organisaties met ambitie en de drang om te groeien.
Verkopen via datafeeds kan al zonder dat het enorm veel tijd hoeft te kosten. Het proces kan (gedeeltelijk) geautomatiseerd worden middels het gebruik van een productfeed.
Door producten aan te bieden via marketplaces kun je profiteren van al het bestaande verkeer op het kanaal en scheelt dat kosten en geld om een product te vermarkten.
Beschik je al over een productfeed maar twijfel je of je écht alles eruit haalt? Laat ons vrijblijvend meekijken! Het optimaliseren van productfeeds is onderdeel van het managen van een succesvolle datafeed strategie.
Het optimaliseren van productfeeds is zeer belangrijk. Ontbrekende data kan binnen Google Adwords bijvoorbeeld leiden tot een lagere kwaliteitsscore. Door gebruik te maken van feed management tools kun je snel fouten oplossen en optimaliseren. Indien er bijvoorbeeld ontbrekende gegevens zijn binnen de feed kan op basis van een standaard tekst met dynamische kenmerken (kleur, types, merken etc.) alsnog de productfeed compleet gemaakt worden.