Conversie optimalisatie

Komt er veel verkeer binnen op jouw website maar heb je het het idee dat er niet voldoende rendement behaald wordt? Dan kun je natuurlijk twee dingen doen: zorgen voor meer verkeer óf je kunt meer uit het huidige verkeer halen! Het laatste wordt conversie optimalisatie genoemd. Het optimaliseren van de conversie heeft als doel om meer website bezoekers om te zetten naar kopende klanten. Naast het feit dat je hiermee de omzet kunt verhogen door website bezoekers wél te laten converteren, kun je ook een hogere omzet behalen door de gemiddelde orderwaarde te verhogen.

Conversie verhogen voor iedereen interessant?

Voor iedere website of webshop is conversie optimalisatie interessant! Door de prestaties van je website te analyseren kun je achterhalen waar bezoekers afhaken of vastlopen en dat zijn de punten waar je optimalisaties kunt toepassen. Uiteindelijk moet het voor een bezoeker zo eenvoudig en prettig mogelijk zijn om te converteren tot klant!

Jouw conversie optimaliseren?

Conversie optimalisatie uitbesteden?

Het uitbesteden van een conversie optimalisatie traject is voor veel bedrijven en ondernemers de juiste keuze. Zelf is er vaak niet voldoende expertise of is er geen specialist in-house aanwezig en het is voor veel bedrijven een enorme omzetboost. Zodra je een conversie specialist inschakelt om te kijken of de conversie op de website of webshop verhoogt kan worden zal alle expertise die opgedaan is in andere trajecten daar direct in meegenomen worden wat veel voordelen kan bieden. Het uitbesteden van conversie optimalisatie wordt vrijwel altijd gedaan, door grotere als kleinere bedrijven.

Waarom conversie optimalisatie uitbesteden aan een specialist ?

De impact van conversie optimalisatie kan enorm zijn, zo kun je een enorme omzetgroei behalen zonder dat je per se meer verkeer nodig hebt. Een relatief kleine procentuele groei van het conversiepercentage kan leiden tot een enorme omzetstijging. Onderstaand een voorbeeld hiervan.


Wat kan LEQUAL bieden met conversie optimalisatie?

Onze conversie optimalisatie dienst bestaat uit het inzichtelijk maken van de customer journey van jouw klanten en om de conversie te maximaliseren. Hoe we dat kunnen doen?

Review door een specialist
In een expert review ontvang je een conversie optimalisatie rapport van één van onze specialisten op basis van zijn ervaringen.

Webinteractie
Middels verschillende conversie optimalisatie tools achterhalen we hoe bezoekers door een website navigeren en waar ze afhaken. Zo verkrijgen we direct inzichten in welke zaken we kunnen optimaliseren binnen jouw website.

Klantenquetes
Waarschijnlijk denk je dat veel mensen enquêtes zullen negeren, echter gebeurt het steeds vaker dat bezoekers hier toch de tijd voor nemen zolang je het maar eenvoudig houdt. Je kunt bijvoorbeeld bezoekers die afhaken een feedback moment serveren waarin ze uit kunnen leggen waarom ze bepaalde handelingen uitvoeren. Zo kun je in een korte periode zeer nuttige feedback van website bezoekers vergaren en daarop inspelen.

Conversie specialist inschakelen?

We helpen je graag bij het continu onderzoeken en optimaliseren van jouw website of webshop! Wil jij weten of je alles uit jouw website of webshop haalt en hoe je dat eventueel kunt verbeteren? Neem vrijblijvend contact met ons op en onze conversie specialisten helpen je graag verder!

Bestaande webshop

Binnen een bestaande webshop is het toepassen van een conversie optimalisatie strategie noodzakelijk en een continu proces. Het is een enorm slimme manier om de omzet en winst van je webshop te verhogen. De aanpassingen die gemaakt moeten worden worden door onze specialisten aangedragen op basis van ervaring en data analyses en andere inzichten. Voordat de wijzigingen permanent doorgevoerd worden zullen wij als conversie optimalisatie bureau altijd de effecten doorgemeten hebben om zo te kijken hoe de aanpassingen de conversie beïnvloedt.

Nieuwe webshop

Conversie optimalisatie voor een nieuwe webshop is iets dat je niet kunt doorvoeren. Er zullen eerst zaken getest en geanalyseerd moeten worden om te kijken hoe de bezoekers reageren op bepaalde elementen. Wél komt het soms voor dat een webshop te verouderd is en er een compleet nieuwe webshop ontwikkeld zal worden waar conversie tips direct geimplementeerd zullen worden voor een zo goed mogelijk resultaat.

Altijd verbetering mogelijk

Er is altijd ruimte om je conversie verder te verbeteren. Ter illustratie: veel webwinkels hebben een conversie tussen de 1 en 3%. Dat betekent dat minimaal 97% van de bezoekers geen aankoop doet! Aan de hand van het aantal bezoekers dat je op de website hebt kun je zelf wel een inschatting maken hoeveel je hier misloopt.

Paid search duurder

Door de toename van het aantal websites en webshops neemt online de concurrentie enorm toe. Binnen de organische zoekresultaten zal dat wellicht leiden tot een intensiever SEO traject om resultaat te blijven behouden, echter hoeft dat niet per se zo te zijn. Zodra je online gaat adverteren via kanalen zoals Google Adwords, Shopping of Bing Ads resulteert toenemende concurrentie direct in hogere kosten, het is dus nog belangrijker om al je traffic zo goed mogelijk laten converteren.

Conversie optimalisatie tooling

Door de opkomst van conversie optimalisatie en de intensieve inzet van dergelijke processen binnen zowel klein- als grootbedrijf zijn het aantal tools waar je conversie analyses en optimalisaties mee kunt maken flink gegroeid. De mogelijkheden zijn daardoor enorm en de prijzen worden in veel gevallen gedrukt door concurrentie.

Intentie bezoekers

Door conversie optimalisatie toe te passen zal de kwaliteit van de website beter worden. Aangezien je binnen een optimalisatieproces volledig stuurt op de wensen van de bezoekers en het zo eenvoudig mogelijk maken van allerlei handelingen, zal de website steeds beter aan gaan sluiten op de intentie van de bezoeker. Al deze verbeteringen zullen als side-effect hebben dat andere kanalen hier ook van profiteren: online adverteren wordt effectiever en zoekmachine optimalisatie levert een hoger rendement.

Conversie optimalisatie
6.7 (66.67%) 3 Beoordelingen