Bing adverteren

Adverteren op Bing? Veel bedrijven zullen Bing nog niet als prioriteit zien binnen de online marketing strategie. Gezien het feit dat het marktaandeel van deze zoekmachine ten opzichte van Google te verwaarlozen valt is dat ook een logische gedachte. Toch kan Bing Ads een uitkomst zijn voor bedrijven.

Waarom wél adverteren op Bing?

Bing Ads kan wel degelijk interessant zijn voor bedrijven. Hoewel het bereik via Bing Ads absoluut niet vergelijkbaar is met het bereik via Google, biedt het wel een aantal voordelen in vergelijking tot Google Adwords. Omdat het bereik minder is, zijn er vaak ook minder concurrenten aanwezig. Dat resulteert natuurlijk direct in een lagere klikprijzen maar je kunt ook sneller opvallen zodra je gebruik maakt van geoptimaliseerde advertenties.

Op zoek naar een Bing Advertising specialist?

Wil jij weten of adverteren op Bing voor jou interessant is? Vraag dan een vrijblijvende review aan van jouw Bing Ads account. Ook wanneer je al actief adverteert via Bing Ads kan het alsnog interessant zijn om vrijblijvend in contact te komen met een van onze specialisten voor een gratis review. Laat ons beoordelen of adverteren op Bing jouw business verder kan laten groeien.

Graag helpen we je verder met het opzetten en optimaliseren van je Bing Ads campagnes!

Mogelijkheden adverteren op Bing

De advertentiedienst bevat veel overeenkomsten met het advertentiesysteem van Google. Waar voorheen de functionaliteiten redelijk beperkt waren tot het toevoegen van SiteLinks, Locaties en Call extensies zijn de functionaliteiten inmiddels flink uitgebreid! Zo kun je als Bing Ads specialist nu gebruik maken van een nieuwe Bing Ads editor, image extensies, app install extensies en zijn de bestaande functionaliteiten verder geoptimaliseerd. Verder zal ook Bing zich door ontwikkelen op slimmere advertenties die meer informatie bevatten en op het gebied van personalisatie. Hieronder nog enkele mogelijkheden die je door middel van Bing Advertising kunt inzetten:

Bing Shopping

Net als binnen Google Adwords kun je ook binnen het Bing netwerk gebruik maken van een shopping functie. Daarnaast is het ook mogelijk om middels de Bing Dynamich Shopping extensie producten in te laden onder de tekstadvertenties in Bing.

Remarketing

Het Bing netwerk kan ook ingezet worden voor remarketing (ook binnen Bing Shopping).

Nog meer extensies

Naast de extensies die hierboven al vermeld zijn heeft Bing nog extra extensies beschikbaar gesteld. Denk bijvoorbeeld aan de review extensie of de filter extensie.

Naast alle mogelijkheden binnen Bing is het ook goed om te weten dat je via Bing Ads ook kunt adverteren binnen het Yahoo netwerk. Wil jij weten of Bing- en of Yahoo adverteren iets voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op!

1. Weinig concurrentie

Zoals hierboven beschreven zijn vaak enkel grote partijen actief met advertenties op Bing. Dit biedt dus mogelijkheden als je als een van de weinige uit jouw branche zal gaan adverteren op Bing, je kunt overal vrij eenvoudig jouw advertenties zichtbaar maken. Zelfs als er toch meerdere advertenties op Bing actief zijn op zoekwoorden die voor jouw business relevant zijn, kan het interessant zijn om te kijken naar Bing Advertising. Vaak steken partijen ook relatief weinig tijd in het optimaliseren van de campagnes en kun je dus relatief eenvoudig de concurrentie voorbij.

2. Lage klikprijzen

Dankzij het feit dat er vaak weinig concurrenten actief adverteren via Bing, kun je automatisch profiteren van een lagere CPC dan bij Google. Gemiddeld liggen de CPC’s ruim 30% lager.

3. Concurrentie zet in op jouw naam

Waar we het hierboven hebben gehad over het feit dat concurrenten Bing Ads vaak vergeten kan het natuurlijk ook zo zijn dat je het zelf niet gebruikt. Een nadeel hiervan kan zijn dat er sluwe concurrenten zijn die in Bing adverteren op jouw bedrijfsnaam. Dat betekent dat al jouw investeringen in branding zich wellicht ook minder uit zullen betalen.

4. Extra groei

Bing Advertising kan op twee manieren voor extra groei zorgen. Enerzijds is Bing zelf aan het groeien als zoekmachine en kun je daar dus van profiteren. Anderzijds kan het zo zijn dat de markt waar je in zit op het gebied van Google Adwords op een gegeven moment verzadigd raakt, Bing Ads biedt dan weer een weg om te groeien. Via Bing Ads kun je meerdere devices targeten en kun je zowel nationaal als internationaal mensen bereiken.

5. Relatief snel opgezet

Het is natuurlijk altijd een interessante mogelijkheid om meer afzet te creeren. Daarbij is het voordeel van Bing Ads dat de campagnes redelijk eenvoudig te hergebruiken zijn vanuit de opzet van Google Adwords.

6. Voice Search

Door de opkomst van Voice Search wordt adverteren op Bing nóg interessanter gemaakt. Bing is namelijk rechtstreeks gekoppeld aan persoonlijke assistent Siri (Apple), wij sluiten niet uit dat Bing zich zal koppelen bij andere spraakgestuurde assistenten.

Een leuke bijkomstigheid van Bing Ads is dat je na een eerste besteding een coupon ontvangt van 75 euro. Het is dus zelfs een optie om voor een heel klein bedrag Bing Advertising op te zetten en te kijken wat het voor jouw bedrijf kan betekenen.

Bing adverteren
10 (100%) 1 Beoordelingen