Rick Burgers Geen reacties

Belangrijkste SEO trends voor 2018

SEO Trends 2018

Met meer dan 200 factoren binnen het Google Algoritme is SEO een zeer complex vak. Bekend is dat dit landschap constant verandert en verbetert om altijd de beste zoekresultaten te tonen. De grote vraag is natuurlijk: Waar dien ik rekening mee te houden? En welke trends zullen in 2018 een grotere rol gaan innemen? Sommige factoren worden belangrijker waar andere vergeten worden en sommige nieuwe ontwikkelingen komen uit het niets en worden belangrijker dan ooit..

“Zoekmachine optimalisatie is inmiddels een complex vak geworden.”


Waarbij kwalitatieve (linkwaardige) content, gebruiksvriendelijk design en snelle en vooral veilige technieken belangrijk zijn, aldus Rand Fishkin (MOZ) en Brian Dean over SEO in 2018. Deze uitspraak is gebaseerd op de volgende 8 ontwikkelingen:

1.SERP features

Zoekmachines hebben als uitgangspunt om het beste zoekresultaat te tonen aan de persoon die zoekt.

Zoals vaak het geval is, pioniert Google met de “Google Quick Answer Box“. Zo brengt Google in sommige branches eigen data naar voren om direct het antwoord te serveren.

Ja, dit kan in sommige branches ten kosten gaan van de CTR, maar in sommige branches wordt ook data getoond die afkomstig is van externe websites (dus óók die van jou!).

In de Google Quick Answer Box wordt direct antwoord gegeven op de vraag van de gebruiker. Je hoeft dus niet meer eerst een resultaat te openen voor je het antwoord kunt vinden en zo serveert Google jou sneller de beste resultaten! Eigenlijk begint het zo een beetje te lijken op AEO; Answer Engine Optimization.
Van deze ontwikkelingen gaan de oren van iedere SEO specialist klapperen, want dit biedt natuurlijk enorme kansen op een hoge CTR en extra bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat de kans zo groot mogelijk wordt dat jouw website daar als beste resultaat naar voren komt? Wij zochten het uit.

  • Hoe kom ik in de Google Quick Answer Box?

Antwoorden dus, waar begin ik? Waar je rekening mee dient te houden bij het creëren van content is dat je een heldere structuur aanbrengt binnen de content.

Denk bijvoorbeeld aan een inhoudsopgave, paragrafen, lijstjes, afbeeldingen, video’s en tabellen. Kortom, alles wat het prettig maakt om een artikel te lezen en informatie tot je te nemen.

Om ervoor te zorgen dat jij het probleem van de ‘searcher’ beter oplost dan wie dan ook dien je eerst inzicht te krijgen in de manier waarop gezocht wordt.

Dit kun je doen door je goed te oriënteren op de Google Suggestions, Bing Suggestions, Youtube Suggestions en tools als Ubersuggest en Answerthepublic.com.

2.Voice Search

Een andere belangrijke reden waarom diepgaande antwoorden essentieel zijn voor succes op SEO gebied is de opkomst van”Voice Search“. In Amerika worden al ruim 20% van alle uitgevoerde zoekopdrachten via Voice gedaan.

Omdat we tegenwoordig allemaal samengesmolten zijn met onze telefoon zal Voice Search een steeds prominentere rol gaan krijgen. Je hebt je telefoon altijd en overal bij de hand, waar het gebruik van mobiele telefoons in auto’s verboden is, kun je toch even een vraag stellen aan Google via Voice Search en toch antwoord krijgen op de vraag.

De impact van Voice Search op SEO zal met name te zien zijn in de verschuiving van specifieke zoektermen naar uitgebreidere zoektermen. Bijvoorbeeld: je wilt weten waar je nog even snel een broodje kunt kopen, waar je voorheen zou zoeken op “Lunch + huidige locatie“, zeg je nu: “OK Google, waar kan ik in de buurt een lekker broodje eten?

3.Kunstmatige intelligentie (zelflerend & zelfoptimaliserend)

In 2010 gaf de toenmalig CEO van Google, Eric Schmidt, aan een ‘Mobile-first Company’ te gaan worden. Daar komt de Mobile first index update uit voort, maar Google is alweer bezig met de ‘next step’. Op het Google Developer Event, Google I/O, gaf het bedrijf aan (nog) meer nadruk te gaan leggen op AI (Artificial Intelligence). Met de RankBrain update (het algoritme dat Google in staat stelt om slimmer om te gaan met zoekopdrachten) was de toon natuurlijk al gezet. Het gaat verder dan kijken naar synoniemen, gemaakte spelfouten en dergelijke. Zo kijkt de techniek naar de intentie die achter een zoekopdracht zit en of het antwoord ook gevonden wordt. Als Google ziet dat pogo-sticking regelmatig voorkomt bij jouw zoekresultaat zal je automatisch lager getoond gaan worden.

Het algoritme verbeterd 24/7. De computers schrijven namelijk de code en het algoritme is dus gebaseerd op machine learning. Het RankBrain algoritme leert continue van het daadwerkelijke gedrag van de gebruikers van Google.

AI zal steeds meer toegepast gaan worden binnen Google producten; zo introduceerde Google de Google Analytics Intelligence-functie. De functie zorgt ervoor dat je vragen kunt stellen aan Google Analytics en daar een antwoord op kunt krijgen zonder zelf de data te hoeven analyseren.

Verder zou Google Google niet zijn als ze daar dan toch weer even een stapje verder in moeten gaan, dus waarom ontwikkelen we niet ‘Machine-learning software om Machine-learning software te bouwen‘? Dit is het AutoML project geworden en als dit project slaagt geeft CEO Pichai aan de techniek niet alleen binnen de muren van Google toe te willen passen.

4.Autoriteit nóg belangrijker

Het speelt al enige tijd, maar na de Amerikaanse verkiezingen is het enorm gaan leven; hoe voorkom je de verspreiding van nepnieuws? We verwachten dat Google nóg meer waarde zal gaan hechten aan autoritaire websites als NRC.nl, Nu.nl en andere grote online kranten of nieuwsleveranciers. Bij autoritaire partijen zit daar namelijk een redactie achter om de inhoud te controleren op nepnieuws en een artikel met een vermelding op websites als deze zal hierdoor dus belangrijker zijn dan ooit.

5.Survival of the fastest

Don’t hamper the bots” zei Rand Fishkin op WebSummit 2017 in Lissabon. Het geduld van de gebruikers neemt in razend tempo af; je zal er als website eigenaar dus voor moeten zorgen dat je website extreem snel is. Wanneer je op alle momenten en op alle devices jouw website kunt serveren aan de gebruikers van Google, sluit dit aan op de strategie van Google: Zo snel mogelijk het beste antwoord voor onze gebruikers.

6. Gepersonaliseerde zoekresultaten

Google zal steeds meer naar gepersonaliseerde zoekresultaten gaan. Zo slaan ze verschillende soorten data van je op om vervolgens een nóg beter antwoord te kunnen geven op vragen die je stelt. Google kan op basis van de data namelijk inschatten naar welke stukje informatie of welk product of dienst je opzoek bent. Zo kwam ik laatst mijn meest recente bestelling bij Zalando tegen in de zoekresultaten..

Wil jij weten welke data Google van jou allemaal heeft? Ga dan naar: https://www.google.com/dashboard

De verwachting is dat naast zoekmachines ook steeds meer websites gepersonaliseerde uitingen zullen gaan tonen.

7. Video SEO

Online video is enorm aan het groeien en de resultaten uit een onderzoek van Cisco zijn veelbelovend! Zo zegt Cisco dat ruim 80% van al het internetverkeer afkomstig zal zijn vanaf online video’s.

Iedereen kijkt graag naar video’s. Dat is immers veel prettiger t.o.v. een lange tekst lezen. Verder is 90% van de informatie die je hersenen ontvangen visueel en worden deze maar liefst 60.000 keer sneller werkt t.o.v. tekstuele uitingen. Daarnaast dragen video’s natuurlijk bij aan de SEO strategie van jouw bedrijf en is bewezen dat bezoekers een langere ‘time on Site’ behalen wanneer ze naar video’s kijken. Je kunt ze natuurlijk ook inzetten op sociale media.

  • Waarom beginnen met Youtube SEO?

Youtube is inmiddels, uiteraard na Google, de grootste zoekmachine ter wereld! Verder blijkt uit onderzoek van Huffington Post dat 64 procent van de consumenten eerder bereid is een aankoop te doen na het bekijken van een video van een specifiek product of dienst. Naast het feit dat het dus conversie verhogend werkt, adviseren wij om te beginnen met Youtube SEO. Het is namelijk enorm zonde om het op één na grootste zoekmachineplatform te negeren.

Uit inzichten uit de markt is gebleken dat maar liefst 55% van alle zoekresultaten video’s bevatten. Daarnaast opent het direct nieuwe mogelijkheden om posities te verkrijgen op kansrijke plaatsen, in onderstaande situatie zie je dat een Youtube video prima kan scoren in de zoekresultaten en je dus meer eigendom binnen Google kunt krijgen.

Expand your Google Real estate business with Youtube – Brian Dean

8. Authority Building

Tot slot is opnieuw aangegeven dat inkomende links nog steeds enorm belangrijk zijn om goed te ranken binnen Google. We hebben al eens eerder vermeld dat Google ook waarde gaat hechten aan Branded Mentions (linkloze linkbuilding). Dit zal zich in 2018 verder gaan ontwikkelen! Verder blijft de boodschap heel simpel: zorg voor meer en kwalitatieve links t.o.v. je concurrentie.

Davy Slof Geen reacties

Wat gaat er veranderen met de Mobile-first index?

Eind 2017 of begin 2018 gaat er een ingrijpende verandering plaatsvinden in SEO-land. Google stuurt websites steeds meer aan om mobielvriendelijk te worden. Om hier kracht bij te zetten heeft de zoekmachinegigant nu een Mobile-first index ontwikkeld waarbij de mobiele versie als uitgangspunt dient. Voor veel websites kan dit hele negatieve gevolgen hebben. Welke zijn dat precies en wat kan je er aan doen als je nog geen (goed functionerende) mobiele website hebt?

Wat houdt de Mobile-first index in?

Om erachter te komen wat er precies gaat veranderen met de Mobile-first index is het goed om te weten wat dit precies inhoudt. In tegenstelling tot de Google Penguin 4.0 update of andere updates heeft deze tot nu toe nog de meeste impact op websites en hun positie in de zoekresultaten. Tot op heden ging Google steeds uit van de desktopversie van een website. Hoe deze eruit zag, wat voor content erop stond en hoe het technisch in elkaar zat bepaalde uiteindelijk op welke positie een website terechtkwam. Bij de Mobile-first index wordt er eerst gekeken of deze mobielvriendelijk is. Zo niet, kan dit invloed hebben op de mobiele rankings.

Waarom deze verandering?

Steeds meer zoekopdrachten worden uitgevoerd via een mobiel apparaat. Momenteel is ongeveer de helft van alle zoekopdrachten via een smartphone of tablet. Men verwacht dat dit aantal in een rap tempo zal stijgen en dat in de toekomst 75 procent richting mobiel gaat. Met deze verandering heeft Google besloten om de Mobile-first index update uit te rollen waarmee er nog meer nadruk wordt gelegd op een hoge gebruiksvriendelijkheid. Websites met afgebroken content of halve afbeeldingen worden niet meer gewaardeerd. Dit zal je voornamelijk merken of terug zien in de zoekmachine resultaten. Om hoog in Google te komen, en te blijven, is het van essentieel belang dat een website snel en mobielvriendelijk wordt gemaakt.

Desktop vs. mobiel

Momenteel is Google bezig met het testen van deze update en worden lukraak websites gecrawld om te zien of ze aan de juiste richtlijnen voldoen. Websites die er wel aan voldoen hoeven niet te vrezen. Zij zullen een passende positie in de zoekresultaten verkrijgen als alles goed is afgestemd. Websites die qua content verschillen van desktop en mobiel, zullen het kind van de rekening worden. Google wil dat de content op beide apparaten met elkaar overeenkomt, zodat het niet ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid.

Website responsive laten maken

Om gehoor te geven aan de ontwikkelingen op het gebied van de Mobile-first index is het voor veel webmasters nu de tijd om hun website responsive en snel te maken. Mobielvriendelijke websites dienen straks als uitgangspunt voor Google. Websites die hier niet aan voldoen zullen al gauw buiten de boot vallen. Belangrijk is om dit te voorkomen voordat de nieuwe update definitief wordt uitgerold. LEQUAL kan hier een helpende hand in kunnen bieden. Samen met jou kunnen we kijken hoe we dit kunnen insteken en hoe we goede rankings kunnen behalen door middel van zoekmachine optimalisatie. Neem hiervoor vrijblijvend contact op met één van de specialisten en zorg dat jouw website binnen afzienbare tijd ook op mobiel goed gaat ranken.

Rick Burgers Geen reacties

Wat zijn autoritaire links?

Wat zijn autoritaire links?

Op het gebied van SEO staan er elk jaar weer interessante updates te wachten die Google zal gaan doorvoeren. Zo zal in 2015 het algoritme van Google websites nog kritischer beoordelen dan dat het daarvoor al deed.

Lees meer

Naomi Nayoan Geen reacties

Welke tools zijn geschikt om de juiste content strategie te bedenken?

Het bedenken van een content strategie is voor veel bedrijven van essentieel belang. Door content te creëren wordt er antwoord gegeven op de zoekvraag van de doelgroep. Hiermee wordt er ingespeeld op de behoefte van de klant. Echter is het bedenken van de juiste strategie nog niet zo eenvoudig. Zo bestaan er meerdere aanpakken en tools om de juiste content strategie toe te passen. Welke is het meeste geschikt voor jouw onderneming? 

Content steeds belangrijker

De vraag naar content marketing is in de loop der jaren enorm gestegen. Zo hebben wij sinds december 2012 een positieve stijging van 86% gezien en staat Nederland in de internationale meting van het afgelopen jaar op de eerste plaats.

 

   Interesse in de loop der tijd

                                           
                                                                                                   
                                                                                                                                                                                                                     2004 – heden                                                                                                   Afgelopen 12 maanden

Met het aantal mobiele gebruikers neemt het gebruik van content marketing in veel bedrijven enorm toe. We zijn als consument zijnde voornamelijk opzoek naar vernieuwing en duidelijkheid. Dit gebeurt natuurlijk steeds meer online. Het leveren van content vervult dan ook een grote deel van deze wensen.

Waarom content marketing?

Dat het gebruik van content marketing zo belangrijk is weten we nu wel. Velen onderschatten de voordelen hiervan. Zo kunnen we aan de hand van deze marketing activiteit een hoop bereiken. Denk bijvoorbeeld aan de duurzaamheid, bereikbaarheid en creativiteit die je hierin kan stoppen.

Duurzaamheid

Het investeren in Google Adwords geeft helaas geen zekerheid tot een grotere conversie. Traditionele reclames of online advertentiecampagnes zijn dan ook voornamelijk vanwege het bedrag tijdelijk. Daarnaast gaan er veel kosten en tijd mee gemoeid om aan de naamsbekendheid van een organisatie te werken.  Door gebruik te maken van content marketing profiteer je langer van je investering. Zo kan een goed geschreven whitepaper op een lange termijn nog keer gebruikt worden.

Bereikbaarheid

Betaalde media-activiteiten kosten een hoop geld en worden vaak door de verkeerde mensen gezien of beluisterd. Zo kan een radiocommercials op radio X door een grote groep worden beluisterd maar niet de juiste doelgroep worden benaderd. Het bedrag dat je hier voor uitgeeft word hierdoor in verhouding met het bereikcijfer simpelweg te duur.

Door gebruik te maken van content marketing benader je direct de juiste doelgroep. De boodschap die jij dan ook graag wilt overbrengen zal hier veel sneller en sterker blijven hangen.

Creativiteit

Doordat je niet gebonden bent aan standaard mediadragers en conventies zoals advertentieformaten in magazines, banners op websites of posters in abri’s ben je als content marketeer vormvrij. Dit maakt het aantal mogelijkheden eindeloos. De informatie die jij graag naar buiten wilt hebben kan op deze manier volledig verwerkt worden.

Handige content tools 

Doordat content marketing voor velen tot basis dient, is het gebruik maken van de juiste tool essentieel. Zo moet jouw content voorzien zijn van sterkte en interessante informatie. Dit kan met behulp van de juiste keyword tool. Door gebruik te maken van één van de onderstaande tools krijg jij als marketeer meer inzicht in het Online zoekgedrag van de consument. Waar zoeken mensen bijvoorbeeld naar wanneer ze je moeten vinden?

Yoast.com/suggest/

Yoast.com biedt een aantal ideeën over nieuwe startwoorden. Door een zoekwoord in te voeren breidt Yoast.com de zoekwoorden uit zoals Google zou voorstellen. Ideale inzicht op de vraag van de klant. Door je content hierop in te spelen trek je direct de aandacht van de juiste doelgroep.

Answerthepublic.com

Answerthepublic.com levert automatisch alle resultaten vanuit Google en Bing en is daarom een echte goudmijn van inzicht voor de marketeer van vandaag. Doordat jij als marketeer een ​​hint van de motivaties en emoties van de mensen achter elke zoekvraag krijgt, maak jij met behulp van deze tool sterke content. Met het toevoegen van een zoekterm met woorden als “voor” of “met” biedt het Answerthepublic.com veel meer inspiratie dan andere keyword tools.

Übersuggest.io

Übersuggest.io is een gratis keyword tool die gebruik maakt van Google Suggest en vergelijkbare services om relevante keywords te bepalen. Het is een gemakkelijk te gebruiken systeem dat razendsnel honderden suggesties doet. De tool geeft onder andere inzicht in de top 10 meest gezochte zoektermen maar laat helaas niet zien hoe competitief een bepaald keyword is.

Content strategie laten bedenken door LEQUAL?

Het gebruik maken van de juiste tool maakt dus wel degelijk verschil. Helaas verschilt dit effect per bedrijf. Met de expertise van LEQUAL passen we de juiste content strategie bij jouw als bedrijf toe. Dit hebben wij eerder voor meerdere klanten met succes mogen realiseren.

Ben jij benieuwd naar de content marketing dienst van LEQUAL? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Rick Burgers Geen reacties

Wat is broken linkbuilding

Één van de manieren om kwalitatieve links te vergaren naar jouw website is door middel van “broken linkbuilding“.  In dit artikel zoomen we in op wat broken linkbuilding nou eigenlijk is, welke mogelijkheden er zijn en geven we u direct een waardevolle tip!
– 1 Wat is broken linkbuilding
– 2 3 strategieen om broken links te vinden
– 3 Waardevolle tip: backlinks van DMOZ overnemen

Wat is broken linkbuilding?

Broken linkbuilding is het opsporen van dode/niet-werkende links op het internet. Dit kunnen links zijn die naar uitgaande websites verwijzen, maar kunnen ook interne links zijn die verwijzen naar een 404 pagina op de website zelf. Wanneer je deze broken links in kaart hebt, kun je ervoor zorgen dat je vervangende content (jouw eigen content) serveert bij de betreffende webmaster. Aangezien de toegevoegde waarde voor de webmaster aanwezig is, namelijk het minimaliseren van broken links en het verschaffen van de juiste informatie aan zijn bezoekers, is de kans groot dat de link geplaatst zal worden. Deze methode van linkbuilding kost veel tijd maar heeft over het algemeen een hoge conversie ratio.

3 strategieën om broken links te vinden

1. Zoekwoorden: Deze strategie is eigenlijk de meest voor de hand liggend. Google op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw eigen website en bekijk vervolgens of deze relevante websites broken links op de betreffende pagina hebben.

2. Autoritaire partij: Er zijn in iedere branche onafhankelijke grote partijen, denk bijvoorbeeld aan de website van de Belastingdienst voor financiële websites. Bekijk via een tool als bijvoorbeeld Screaming Frog alle uitgaande links van de Belastingdienst en ga op deze websites op zoek naar broken links.

3. Gericht: Vraag je af welke website voor jou interessant is om een link van te ontvangen. Stel dat je een webshop hebt in de verkoop van interieur, kun je bijvoorbeeld de website van VTwonen.nl analyseren. Onderstaande tip is volgens deze gedachte tot stand gekomen.

Tip: Maak bij het vinden van broken links gebruik van tools als bijvoorbeeld Xenu Link Sleuth en Screaming Frog.

Waardevolle tip: Backlinks van DMOZ overnemen

Reeds werd bekend dat het Open Directory Project (ODP) ookwel DMOZ genoemd (dmoz.org) deze maand stopt. DMOZ is een overzicht van dochterpagina’s die bijbehouden werden door vrijwillige redacteuren. Deze redacteuren beoordeelden of websites het waard waren om opgenomen te worden in de directory, die destijds de basis vormde voor de zoekresultaten van onder andere Google.
Doordat dit soort autoritaire websites allemaal verwezen naar DMOZ.org steeg ook de autoriteit van DMOZ enorm.

Maar even terug naar de tip; waarom is dit voor mij een kans? Veel DMOZ directories hebben dus veel inkomende backlinks die inmiddels allemaal veranderd zijn in “broken links” door het offline halen van de directory. Via de website: www.web.archive.org kun je via de wayback machine de oude website van DMOZ terughalen en een categorie bekijken die relevant is aan jouw website! Voor LEQUAL.nl zouden wij bijvoorbeeld de categorie “Marketing and Advertising” bekijken. Door de inhoud van de oude pagina na te bootsen op jouw eigen website en daar nog extra informatie aan toe te voegen, begin je als het ware de categorie opnieuw op jouw eigen domein. Bekijk via Majestic of andere backlinktools welke backlinks er naar de DMOZ categorie staan (en nu dus broken links zijn) en neem contact op met deze partijen met de mededeling dat je een vervangende pagina hebt gemaakt met nóg meer extra informatie.

Op deze manier verhelp je het broken link probleem van de webmaster dat zijn bezoekers ondervinden en is de kans groot dat je autoritaire backlinks verkrijgt naar jouw eigen website!

Jouw linkbuilding campagne goed geregeld?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van broken linkbuilding of wil je jouw linkbuilding activiteiten uitbesteden aan experts? Stuur dan gerust een e-mail naar info@lequal.nl of bel naar 085-3030244!

Elwin Schmid Geen reacties

Wat is online reputatiemanagement en hoe pas je het toe?

Wat is online reputatiemanagement en hoe pas je het toe?

Welke stappen onderneem je zelf als je een grote uitgave gaat doen? Wanneer je een groot bedrag gaat investeren, wil je zelf ook dat het goed wordt besteed. Vertrouwen is hierbij een belangrijke factor. Dit kan je van een consument winnen door middel van goede recensies, beoordelingen en aanbevelingen. Daarentegen zijn negatieve recensies funest voor een bedrijf. Het kan zelfs het einde van een organisatie betekenen. Wat kan je er tegen doen en hoe pak je het aan als het jou overkomt?

Wanneer je er snel bij bent en adequaat reageert is het niet te laat om er iets aan te veranderen. De online reputatie van je bedrijf heb je grotendeels zelf in de hand. Door het managen van jouw online imago heb je zelf invloed op wat consumenten over jou te zien krijgen. In dit artikel lees je hoe online reputatiemanagement werkt en hoe je dit kan toepassen.

Wat is een online reputatie?

Jouw online reputatie is het beeld dat consumenten van jou hebben op het web. Dit beeld is gebaseerd op meerdere bronnen, denk aan:
➢ Nieuwsberichten
➢ Fora
➢ Social media
➢ Recensies

Jouw online imago wordt bepaald door hoe je zelf online communiceert en hoe anderen over jou praten. De totaalindruk van consumenten bepaalt of jouw online reputatie positief of negatief is.

Waarom online reputatie managen?rating-153245_960_720

De mening van consumenten over jouw bedrijf vormen de basis van jouw online reputatie. Doordat het internet voor iedereen toegankelijk en transparant is, is het belangrijk om een positieve reputatie te hebben. Maar liefst 90% van de consumenten lezen eerst online recensies voordat ze met een bedrijf in zee gaan. En 88% van de consumenten geven aan dat ze online reviews net zo veel vertrouwen als persoonlijke aanbevelingen. Bij een negatieve beoordeling van 2 sterren of minder in bijvoorbeeld Google Reviews, Trustpilot of Kiyoh, kost dit gemiddeld 90% van de conversie voor een bedrijf!

 

Hoe werkt online reputatiemanagement?

Het managen van je online reputatie kan je op meerdere manieren toepassen. De basis hiervan zijn de zoekresultaten in Google. Het belangrijkste is dat op pagina één van de organische zoekresultaten geen negatieve resultaten te zien zijn, ruim 90% van de bezoekers van Google gaan namelijk niet verder dan de eerste pagina. Een negatief nieuwsartikel of bijvoorbeeld een klacht op het forum van Kassa kan de eerste indruk sterk beïnvloeden. Bij search engine reputatiemanagement is het zaak dat deze resultaten worden verwijderd. Echter is dit niet altijd mogelijk doordat je te maken hebt met externe factoren, zoals webmasters of verwijderingsverzoeken die door Google worden genegeerd. Waar je wel invloed op hebt is wat er wordt getoond op de eerste pagina in Google. Maar hoe zorg je ervoor dat hier enkel positieve resulaten worden getoond? Het is niet makkelijk om berichten van autoritaire websites uit de top 10 van de zoekresultaten te krijgen. Hier volgen enkele tips:

✓ Meld je website (gratis) aan bij autoritaire sites. Autoritaire sites komen veel makkelijker in de Top 10 van de zoekresultaten dan relatief onbekende sites. Voorbeelden van autoritaire websites zijn YouTube, LinkedIn, Prezi, Facebook, Instagram, Twitter, etc.
✓ Aanmaken van nieuwe content. Door nieuwe content aan te maken, maak je voor Google nieuwe opties om te indexeren. Het is vervolgens zaak om deze content op pagina één van Google te laten ranken. Ook hier geldt dat content op een autoritaire site makkelijker omhoog te pushen is. Content kan bijvoorbeeld in de vorm van een blog, PDF of video worden aangemaakt.
✓ Linkbuilden. Pagina’s die positief bijdragen aan de zoekresultaten moeten omhoog in de zoekresultaten. De meest effectieve manier om dit te doen is door linkbuilding toe te passen en backlinks te vergaren voor deze pagina’s. Hierdoor krijgen de pagina’s meer waarde en dit zal positieve gevolgen hebben voor de resultaten in de zoekmachines.
✓ Negatieve berichten laten verwijderen. Het is niet altijd mogelijk om negatieve berichten te laten verwijderen doordat je te maken hebt met externe factoren. Hiervoor dien je de desbetreffende webmaster te benaderen met het verzoek het bericht te verwijderen, dan wel aan te passen. Wanneer je te maken hebt met een negatief bericht op een forum, reageer dan gepast. Geef eventuele fouten toe en kom met een gepaste oplossing.

 

Davy Slof Geen reacties

Wat kunnen we verwachten van de Google Penguin 4.0 update?

Wat kunnen we verwachten van de Google Penguin 4.0 update?

Op vrijdag 23 september heeft de zoekmachinegigant de Google Penguin 4.0 update uitgerold. Deze update wordt gezien als de grootste binnen het algoritme van Penguin. Het algoritme gaat namelijk real-time draaien en dat betekent dat alle wijzigingen direct worden doorgevoerd na het crawlen en indexeren van een website. Wat voor invloed gaat deze update hebben op de zoekresultaten? En moeten linkbuildingbedrijven nu andere strategieën toepassen om alsnog de gewenste doelstellingen te halen?

Wat is Google Penguin ook alweer?

Om antwoord te geven op de bovenstaande vragen gaan we eerst eens bekijken wat het Google Penguin algoritme inhoudt.  Het belangrijkste onderdeel van dit algoritme is om externe backlinks te analyseren en te beoordelen. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen relevante en ‘spammy’ links. Het doel is om linkbuilding op een eerlijke manier te bedrijven en manipulatie tegen te gaan. Diegenen die wel proberen om backlinks op een verkeerde wijze te vergaren krijgen een penalty toegewezen. Dit houdt in dat iemand zijn posities kwijtraakt in de zoekresultaten en dus minder bezoekers krijgt. Uiteindelijk loopt een bedrijf het risico om omzet mis te lopen. Dat wil toch niemand?

Wat heeft deze update voor gevolgen?penguin-spam

Als we teruggaan naar het heden en bekijken wat de Google Penguin 4.0 update voor gevolgen heeft, dan is het belangrijkste kenmerk dat websites nu real-time worden geanalyseerd en beoordeeld. Iedere wijziging wordt direct doorgevoerd. De zoekmachinegigant kan nu ook veel sneller bepalen of een website juist een stijging of penalty verdiend. Het uiteindelijke doel is om het spammen nog meer tegen te gaan en dat backlinks enkel op een eerlijke wijze worden vergaard. Google wil dat websites op basis van de juiste strategie hun rankings verdienen.  Bedrijven die in het verleden al eerder zijn getroffen door een penalty worden ook scherper in de gaten gehouden. Google Penguin kan nu te allen tijden bekijken of er negatieve of positieve wijzigingen plaatsvinden. Zorg dus dat Google Penguin jou niet te pakken krijgt en bedrijf linkbuilding op een eerlijke en kwalitatieve manier.

Pas de juiste linkbuilding strategie toe

Hoe kan je dan op een eerlijke manier linkbuilding bedrijven? Dat kan door relevante en kwalitatieve links te vergaren om zodoende een natuurlijk backlinkprofiel te verkrijgen. Belangrijk is dat er raakvlakken zijn tussen de website en de link. Het onderwerp moet overlappen en Google moet begrijpen dat de link logisch is die wordt aangevraagd. Wanneer je die linkbuilding strategie aanhoudt zal je een krachtig linkprofiel opbouwen die bestaat uit natuurlijke backlinks. En dankzij de Google Penguin 4.0 update zal jouw website daardoor sneller terechtkomen in de top van de zoekresultaten.

Davy Slof Geen reacties

Wat is de juiste linkbuilding strategie en hoe pas je deze toe?

Wat is de juiste linkbuilding strategie en hoe pas je deze toe?

Anno 2016 lopen de meningen nogal uiteen over de toegevoegde waarde van linkbuilding binnen SEO. Sommige experts beweren dat backlinks vrijwel niet meer tot ranking factoren behoren. Zij zijn van mening dat dit een verouderde manier is om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Anderen opperen juist dat linkbuilding nog steeds van grote invloed is binnen zoekmachine optimalisatie. Wat moeten we nu geloven? Waar draait het in 2016 om bij linkbuilding? Lees meer

Rick Burgers Geen reacties

Google introduceert nieuwe features

Google introduceert nieuwe features

De technische mannen bij Google zitten niet stil en zullen altijd proberen om de algoritmes en de lay-out van de SERP zo perfect mogelijk te maken. Zo zijn wij recent op drie nieuwe ontwikkelingen gestuit welke wij graag met jullie willen delen, want waar gaat dit naar toe? Google gaat namelijk ver, héél ver! Zo zijn er al meerdere discussies en rechtszaken gaande m.b.t. privacy. Onderstaande voorbeelden zijn voorbeelden waarbij we eindeloos kunnen discussiëren of Google hier té ver gaat op het gebied van privacy schending.  Lees meer

Rick Burgers Geen reacties

Internetbureau Rick Burgers wordt LEQUAL

Internetbureau Rick Burgers wordt LEQUAL

We hebben besloten om verder te gaan onder een nieuwe naam; LEQUAL! Na 3 jaar lang enorm hard te hebben gewerkt voor diverse opdrachtgevers, willen we ons verder gaan professionaliseren.De nieuwe naam zal ons daarbij gaan helpen, wij zijn namelijk uitgegroeid tot een volwaardig zoekmachine marketingbureau met enorm veel kennis. Lees meer