Koen Ras Geen reacties

Linkjuice genereren en optimaliseren

Linkjuice genereren en optimaliseren

Linkbuilding is een zeer belangrijk aspect van Search Engine Optimization (SEO), door linkbuilding op een goede manier in te zetten zorg je er voor dat Google aan jouw website kan zien dat deze meer waarde heeft dan concurrenten. Doordat Google meer waarde toekent aan jouw website zal je hiermee ook hogere posities behalen in de zoekresultaten. Linkwaarde wordt in de SEO wereld ook wel linkjuice genoemd en is één van de meest belangrijke factoren in het behalen van hoge posities in Google.

Linkbuilding kan onderverdeeld worden in interne linkbuilding en externe linkbuilding. Beide linkbuilding methodes zijn essentieel voor het behalen van een hogere positie in Google en zullen in dit artikel nader worden aangekaart.

Externe linkbuilding

Externe linkbuilding wordt gebruikt om waarde voor je website te genereren. Linkjuice wordt gegenereerd door relevante websites in de branche waarin jouw websites zich begeeft. De beheerder van de relevante website plaatst dan een link met anchortekst naar jouw website. Door dit te doen zegt de website waar de link op geplaatst wordt als het ware tegen Google dat jouw website relevante informatie bevat en een bezoek waardig is.

Hoe hoger de autoriteit/kwaliteit van de website, hoe meer linkjuice er naar je eigen website zal gaan en hoe beter je met deze pagina zal gaan ranken in Google. Op basis van zowel relevantie en kwaliteit zal je website een waarde en dus ook positie in Google toegekend krijgen. Aangezien Google naar zowel kwaliteit als relevantie kijkt is het belangrijk om een balans te creëren.

Ook het aantal links dat je van andere websites binnen krijgt en met welke frequentie (ook wel het backlinkprofiel genoemd) is een belangrijke factor voor de rankings van je website. Het is belangrijk dat Google ziet dat er een natuurlijke spreiding gecreëerd wordt naar de verschillende pagina’s op je website, daarbij is het natuurlijk niet de bedoeling dat er structureel grote aantallen backlinks worden geplaatst naar je website. Dit zorgt er namelijk voor dat Google ziet dat dit niet natuurlijk is, waardoor er potentieel negatieve gevolgen voor je zoekmachine rankings ontstaan.

Wat bepaalt de kwaliteit van een pagina binnen de zoekresultaten van Google?

Voordat je begint met linkbuilding campagnes inzetten is het verstandig om er voor te zorgen dat de kwaliteit van je eigen website en de pagina’s daarop voldoet aan de richtlijnen van Google. Het is daarbij vanzelfsprekend handig als je weet waar je aan moet denken bij het optimaliseren van je website voor Google.

Google hanteert een algoritme waarvan niemand behalve Google zelf weet waar precies naar gekeken wordt. Enkele punten van het algoritme zijn echter wel bevestigd door Google of door statistieken gevalideerd:

  • De pagina dient unieke content te hebben. Dit houdt dus in dat content op een pagina niet elders op het internet te vinden is.
  • De pagina dient goed aan te sluiten op de zoekopdracht en de intentie van de persoon die de zoekopdracht heeft uitgevoerd.
  • Kwalitatieve backlinks, ook van editorials en andere autoritaire websites.
  • Pagespeed is zeer belangrijk, vooral sinds de implementatie van de Mobile First Index.
  • Het gebruikersgemak dient goed te zijn op ieder platform (pc, mobiel, tablet).
  • Geen tot weinig spelfouten, Google kan je website hier op afstraffen
  • Content is makkelijk te lezen en te begrijpen en linkt ook naar relevante autoritaire bronnen om lezers verder te helpen
  • Indien je alleen afbeeldingen of andere non-tekst content op een pagina gebruikt dienen deze een duidelijke ALT-Tag te bevatten. Dit komt omdat Google nog niet de capaciteiten heeft om afbeeldingen zelfstandig te lezen. Met een ALT-Tag geef je dus aan Google aan waar een afbeelding over gaat.

Er kan voor gezegd worden dat de bovenstaande punten de meest belangrijke punten zijn bij het optimaliseren van je website voor Google. Buiten de bovenstaand genoemde punten zijn er nog verscheidene andere punten die je rankings kunnen beïnvloeden, maar gezien de grootte van het algoritme van Google is het zeer lastig om er zeker van te zijn wat de Google rankings precies beïnvloedt.

Voldoen één of meerdere pagina’s niet aan de bovenstaande punten? Dan kan het zijn dat deze pagina’s nog niet helemaal geoptimaliseerd zijn voor Google en is er nog genoeg te doen.

Wat bepaalt de kwaliteit en waarde van een externe link

Er bestaan verschillende soorten links, zo heb je bijvoorbeeld content links. Deze links zijn verwerkt in de tekst van een website en heeft in de meeste gevallen de hoogste waarde. In veel gevallen lever je bij content links een zelfgeschreven tekst aan voor een website met daarin een link verwerkt. Een groot voordeel van een content link is dat je Google context kan geven over wat de link precies inhoudt door slim te spelen met de tekst om de link heen.

De waarde van een externe link hangt af van verscheidene factoren, onderstaand de belangrijkste:

  • Anchortekst om het onderwerp van de link aan te kaarten
  • Kwaliteit van de website waarvan je een backlink vergaart
  • Relevantie aan het hoofdonderwerp van de website waar je een backlink van krijgt
  • Relevantie aan de pagina waarop de link wordt geplaatst
  • Leeftijd van het domein dat linkt; een link op een oudere website heeft meer waarde

Als je meerdere backlinks vergaart van dezelfde pagina zal alleen de eerste backlink waarde meenemen, het is daarom ook niet verstandig om meerdere links naar dezelfde pagina op één pagina te plaatsen.

Interne linkbuilding

Niet alleen het vergaren van autoritaire backlinks is belangrijk voor de SEO van je website. Je dient er namelijk ook voor te zorgen dat de crawler van Google jouw website kan navigeren en welke pagina’s daarbij het belangrijkst zijn. Dit wordt veelal gedaan door goed gebruik te maken van interne links (zoals deze).

Interne links zijn links van een specifieke pagina op je website naar een andere pagina binnen dezelfde website. Je geeft met een interne link voornamelijk linkjuice aan de andere pagina’s op je website, dit kan nog verder geholpen worden door intern te linken naar een relevante pagina of een pagina die in de volgende tak van de hiërarchie zit.

Het is van belang dat er minimaal één interne link naar iedere belangrijke pagina van je website gaat, anders kan Google de pagina waar geen interne link naar gaat niet crawlen. Zo kan je op pagina ‘1’ een interne link hebben naar zowel pagina’s ‘2’ als ‘3’, maar zonder interne link naar pagina ‘4’ zal deze pagina niet of slecht geïndexeerd worden en zal de kans op een goede positie in Google klein zijn.

Je laat met een interne link dus aan Google zien dat de andere pagina ook relevant is voor de bezoekers van de pagina van oorsprong. Ook is het voor het gebruikersgemak erg belangrijk om goed gebruik te maken van interne links, je helpt een bezoeker van de pagina namelijk met het navigeren op je website.

Hoe verspreid ik door middel van interne links de grootste hoeveelheid linkjuice?

Net als externe links zijn er ook verschillende manieren om interne links te verwerken in je website, de ene manier is effectiever dan de andere manier. Zo zie je bij vrijwel iedere website bovenin een navigatiebalk, de pagina’s die hierin verwerkt worden gelden ook als interne links en is de meest gebruikte methode van interne linkbuilding. Dit hoeft echter niet per se te betekenen dat dit de beste methode is voor interne linkbuilding. Onderstaand een overzicht van de meest effectieve manieren om linkjuice door te geven naar andere interne pagina’s:

  • Content links; omdat de content om de link heen ook erg belangrijk is voor Google zal je met een content link in de meeste gevallen meer linkjuice realiseren dan met een navigatielink, ook al is het verschil aanzienlijk klein.
  • Navigatielinks; de navigatiebalk van een website is op iedere pagina van de website te zien, dit is dus ook de plek waar je de belangrijkste pagina’s vermeld. Door de belangrijkste pagina’s van je website in de navigatiebalk te vermelden zorg je er voor dat deze pagina gecrawld wordt en op iedere pagina van je website gevonden kan worden.
  • Een pagina waar veel externe links naartoe verwijzen zal met interne links ook meer linkjuice doorgeven.
  • Interne links die vaker op je website worden gebruikt geven de pagina waar naartoe gelinkt wordt meer waarde. Zorg er daarbij voor dat er geen dubbele interne links op een pagina staan, alleen de bovenste link op een pagina geeft linkjuice mee.
  • Zichtbaarheid van je interne link heeft ook invloed, zo is een erg link met een klein lettertype minder goed zichtbaar voor bezoekers en aangezien Google gebruikersgemak erg belangrijk vindt is de link dus ook minder waard voor Google.
  • Des te minder interne links er op een pagina staan, des te meer linkjuice er mee wordt gegeven in de interne links die er wel staan. Het is dus aan te raden om interne links op een doordachte manier te gebruiken, niet om een pagina vol te gooien met interne links.

Links in de footer van je website hebben minder waarde, daarbij is het wel zo dat een footer link erg handig kan zijn om te linken naar pagina’s waar de waarde onbelangrijk is, bijvoorbeeld de ‘contact’ pagina of soortgelijke pagina’s die geen conversie creëren.

Hoe verspreid ik linkjuice over mijn website?

Externe links creëren meer waarde voor je pagina’s, echter is het bijna niet te doen bij grootschalige websites om te linkbuilden voor iedere pagina op je website. Je moet een website zien als hiërarchie; De homepage van een website is de eerste-laag van een website, de pagina’s in het navigatiemenu zijn de 2e laag. Om linkjuice te genereren voor pagina’s die in de 3e of 4e laag zitten dien je hierbij slim met interne links te werken.

Merk je dat een bepaalde pagina op je website heel slecht rankt in Google vergeleken met andere pagina’s? In dat geval zijn er verscheidene stappen die je kunt ondernemen om voor deze pagina linkjuice te genereren:

  • Relevante content op je website zoeken. Stel dat je een website hebt over elektronische producten, dan kan het zijn dat je een pagina over ‘Koptelefoons’ hebt waar je graag waarde aan toe wilt kennen. In het geval dat je een pagina over ‘Audio’ of dergelijke relevante pagina’s hebt kan je hier een interne link in de content verwerken.
    • Mocht je geen relevante content voor de pagina vinden, of de pagina zit al vrij vol met interne links omdat de desbetreffende pagina veel waarde heeft en dus ook doorgeeft, dan kan je ook nog de overweging maken om een nieuwe pagina voor de 2e laag te creëren welke wél relevant is aan de pagina’s waarnaar je wilt linken. Denk hierbij aan het bovenstaande voorbeeld over de website met elektronica; zo kan je bijvoorbeeld een pagina over ‘audio’ creëren in het geval dat deze nog niet bestaat.
  • Plaats interne links op pagina’s waar al veel interne links naartoe verwijzen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de pagina ‘producten’ of ‘over ons’, deze pagina’s zullen intern meer waarde doorgeven dan een pagina waar niet veel interne links naartoe verwijzen.
  • De beste manier om linkjuice effectief te verspreiden over je website is door de hiërarchie goed aan te houden; zo heb je bijvoorbeeld pagina ‘A’, deze staat in het navigatiemenu van je website en genereert ook waarde door middel van externe links. Pagina ‘Aa’ is relevant aan pagina ‘A’, maar heeft geen waarde omdat deze niet in het navigatiemenu staat, de logische stap is dan om een link van ‘A’ naar ‘Aa’ te plaatsen.
    Ditzelfde geldt voor pagina ‘B’, deze linkt naar pagina ‘Bb’, maar pagina ‘Bbb’ heeft ook waarde nodig. In dit geval is het verstandiger om een link van pagina ‘B’ naar pagina ‘BBB’ te plaatsen, aangezien deze meer waarde genereert dan pagina ‘Bb’. Door de hiërarchie op deze manier te onderhouden zorg je er voor dat iedere belangrijke pagina op je website waarde krijgt.

Met de bovenstaande tips en potentiële valkuilen kun je ver komen met het verspreiden van de linkjuice op jouw website. Het is van groot belang dat je sterke interne en externe linkbuilding campagnes voor jouw website inzet, door op de 1e pagina van Google te staan vergroot je de kans op conversie. Minder dan 10 procent van de personen die de zoekopdracht invoeren zal de 2e pagina van Google bezoeken. Ongeveer een derde van de personen zal op de website klikken die op de #1 positie staat, de #2 positie zal ongeveer 17% van het totale zoekverkeer verkrijgen. Dit is een exponentiële afname naarmate je de #10 positie nadert, waar het percentage rond de 2% ligt.

Ben jij benieuwd naar hoe je website er momenteel voor staat? Neem dan vrijblijvend contact op met één van onze linkbuilding specialisten om de huidige situatie van jouw website in kaart te brengen.

Davy Slof Geen reacties

Duckduckgo als alternatief voor Google?

Duckduckgo als alternatief voor Google?

Wie aan zoekmachines denkt, komt automatisch uit bij Google. Momenteel gebruikt vrijwel iedere Nederlander Google om informatie te zoeken en te speuren op het web. Een klein gedeelte maakt nog wel gebruik van Yahoo of Bing, maar dat is het dan ook wel. Echter zijn er nog veel meer zoekmachines in de markt die vrijwel onbekend zijn, maar wel degelijk hun toegevoegde waarde hebben. Eén daarvan is Duckduckgo. Wat weten we van deze zoekmachine en wat kunnen we ermee?

Wat is Duckduckgo?

Duckduckgo is een zoekmachine die, in tegenstelling tot Google, Bing en Yahoo, anoniem zoeken garandeert. Zoekopdrachten worden niet opgeslagen en ook wordt er geen profiel bijgehouden die automatisch zoekresultaten toont die wellicht interessant zijn voor jou als bezoeker. Alles is compleet anoniem en iedereen krijgt dan ook dezelfde resultaten voorgeschoteld bij het invoeren van een soortgelijke zoekopdracht. Zeker met de laatste schandalen over dat giganten als Google en Facebook alles over je weten is het een hele geruststelling dat er ook nog zoekmachines zoals Duckduckgo zijn waar je nog anoniem kunt blijven. Zij maken gebruik van het zogenoemde Tor-netwerk waar zoekopdrachten volledig onherkenbaar zijn en waar vrijwel altijd dezelfde zoekresultaten naar voren komen.

De strijd met Google

Hoewel Duckduckgo al langere tijd bestaat, zo is deze zoekmachine pas de laatste tijd gestegen in aanzien. Door alle negatieve publiciteit over privacygegevens van Google en andere zoekmachines, zijn mensen meer op hun hoede geworden en vertrouwen ze de zoekmachinegigant niet meer blindelings. Nu ze weten wat er met hun data gebeurt, vinden het sommigen het toch eng om zomaar een zoekopdracht uit te voeren via de grotere zoekmachines. Zij zijn op zoek naar alternatieven zoals Duckduckgo waar hun privacy wordt gewaarborgd en waarbij ze anoniem kunnen zoeken.

Er is natuurlijk ook een andere kant aan het verhaal, want Duckduckgo maakt geen gebruik van personalisatie, waardoor het algoritme niet kan sturen in de zoekresultaten. Google houdt precies bij waar je naar hebt gezocht en welke websites je hebt bekeken. Hierdoor wordt er als het ware een selectie gemaakt op basis van interesses en voorkeuren en kunnen er andere zoekresultaten worden getoond als bij een ander. Je belandt dan in een soort Filter bubble waarbij de resultaten niet geheel objectief zijn.

Duckduckgo vs. Google; wat kies jij?

Met deze recente veranderingen kan het best zijn dat jouw voorkeur voor zoekmachines sterk is veranderd. Momenteel gebruiken sommigen al Duckduckgo als zoekmachine vanwege privacy redenen. Toch lijkt het erop dat het overgrote deel Google blijft gebruiken om informatie te zoeken. Immers hebben zij nog steeds verreweg het grootste marktaandeel en daar verandert in de loop der tijd ook helemaal niets aan. De keuze voor zoekmachines hangt dus geheel af van hoe jij over de privacy kwesties denkt en of jij principieel tegen het gebruik van Google bent. Anders is er geen reden om te wijzigen van zoekmachine.

Wat moet je doen met een eigen website?

Als ondernemer kunnen er misschien ook wat vragen opspelen met wat voor gevolgen dit heeft voor jouw website. Steeds meer mensen gebruiken nu Duckduckgo, maar t men verwachr niet dat een andere zoekmachine de komende jaren Google voorbij gaat streven. Het merendeel zal deze zoekmachine veelvuldig gebruiken en dat is voor jou als ondernemer ook het meest interessant om online vindbaar te zijn en hoog in Google te komen. Wel kan je nadenken over de eventuele verschuiving in het gebruik van zoekmachines en kijken hoe je kunt inspelen om de behoefte van de gebruiker. Ook kan het geen kwaad vast na te denken over een aangepaste SEO-strategie, want net als Google probeert Duckduckgo ook relevante content te tonen en de gebruiksvriendelijkheid hoog te houden. Het valt dus altijd te overwegen om je ook op andere zoekmachines te richten, maar voorlopig is en blijft Google de belangrijkste zoekmachine.

Davy Slof Geen reacties

Google Speed Update: laadsnelheid als ranking factor voor mobiele websites

Wat heeft de Google Speed Update voor gevolgen?

Op 17 januari 2018 bracht Google naar buiten dat de laadsnelheid een belangrijke ranking factor wordt voor mobiele websites. Vanaf juli 2018 gaat de Google Speed Update van kracht en daarmee worden websites de dupe die te langzaam openen. Webmasters met een trage website moeten dus opschieten. Er is nog even tijd, maar niet voor lang meer!

Van desktop naar mobiel

Mobiele snelheid

Waarom wordt de Google Speed Update doorgevoerd? Het antwoord is simpel: Google streeft naar een hoog gebruiksgemak en wil de beste resultaten tonen. In 2017 werd al de waarschuwing gegeven dat er begin dit jaar een ingrijpende verandering zal plaatsvinden in de vorm van een Mobile-first index. Hierbij dient de mobiele versie als uitgangspunt en wordt er gekeken of een website mobielvriendelijk is. De voornaamste reden is dat steeds meer zoekopdrachten via mobiele apparaten gaan en niet meer via de desktop. Door deze verandering dienen websites hun content dusdanig te optimaliseren, dat ze goed worden weergegeven op een mobiele website. Er wordt nog meer nadruk gelegd op een hoge gebruiksvriendelijkheid.

Hogere conversies

Wanneer een website niet snel genoeg opent, bestaat de kans dat bezoekers weggaan. En hoe meer mensen dit doen, des te slechter het is voor de rankings. Er ontstaat een te hoge ‘pogo sticking’ waarmee wordt aangeduid dat bezoekers op een zoekresultaat klikken om vervolgens weer razendsnel terug te keren naar de resultatenpagina om een andere website te openen. Voor Google is dit een negatief signaal als dit vaak gebeurt. Uiteindelijk kan dit veel posities schelen, omdat de bezoeker niet het gewenste resultaat heeft gevonden.  Het is daarom van essentieel belang een snelle laadtijd toe te kennen aan de website. Opent de website binnen enkele seconden, dan is de kans groot dat bezoekers erop blijven en verder kijken. Duurt het langer, dan bestaat de kans dat ze weggaan. Uit diverse onderzoeken is ook gebleken dat snellere laadtijden tot hogere conversies leiden. Zorg daarom dat jouw website ook voldoet aan deze regel.

Is jouw website al snel genoeg?

Anno 2018 zou je zeggen dat iedere website dusdanig is geoptimaliseerd dat ze voor zowel desktop als mobiel snel genoeg openen. Helaas is dat niet zo en zijn er nog steeds veel websites die niet aan de juiste eisen voldoen. Hoe kom je erachter of jouw website snel genoeg laadt? Er zijn verschillende tools om dat te weten. Eén van de bekendste is de PageSpeed Insights. Door de link van de website in de balk te plakken wordt er vanzelf een rapport gemaakt met alle bevindingen. Op een schaal van 1-100 wordt bepaald hoe snel jouw website is voor zowel desktop als mobiel. Mocht de website onvoldoende scoren, worden er automatisch enkele optimalisatietips gegeven met hoe de laadsnelheid kan worden verhoogd. Veelal gaat het om het verkleinen van afbeeldingen of het comprimeren van grote bestanden. Doe de test en bekijk hoe snel jouw website is.

Rick Burgers Geen reacties

Belangrijkste SEO trends voor 2018

SEO Trends 2018

Met meer dan 200 factoren binnen het Google Algoritme is SEO een zeer complex vak. Bekend is dat dit landschap constant verandert en verbetert om altijd de beste zoekresultaten te tonen. De grote vraag is natuurlijk: Waar dien ik rekening mee te houden? En welke trends zullen in 2018 een grotere rol gaan innemen? Sommige factoren worden belangrijker waar andere vergeten worden en sommige nieuwe ontwikkelingen komen uit het niets en worden belangrijker dan ooit..

 

“Zoekmachine optimalisatie is inmiddels een complex vak geworden.”

Waarbij kwalitatieve (linkwaardige) content, gebruiksvriendelijk design en snelle en vooral veilige technieken belangrijk zijn, aldus Rand Fishkin (MOZ) en Brian Dean over SEO in 2018. Deze uitspraak is gebaseerd op de volgende 8 ontwikkelingen:

1.SERP features

Zoekmachines hebben als uitgangspunt om het beste zoekresultaat te tonen aan de persoon die zoekt.

Zoals vaak het geval is, pioniert Google met de “Google Quick Answer Box“. Zo brengt Google in sommige branches eigen data naar voren om direct het antwoord te serveren.

Ja, dit kan in sommige branches ten kosten gaan van de CTR, maar in sommige branches wordt ook data getoond die afkomstig is van externe websites (dus óók die van jou!).

In de Google Quick Answer Box wordt direct antwoord gegeven op de vraag van de gebruiker. Je hoeft dus niet meer eerst een resultaat te openen voor je het antwoord kunt vinden en zo serveert Google jou sneller de beste resultaten! Eigenlijk begint het zo een beetje te lijken op AEO; Answer Engine Optimization.
Van deze ontwikkelingen gaan de oren van iedere SEO specialist klapperen, want dit biedt natuurlijk enorme kansen op een hoge CTR en extra bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat de kans zo groot mogelijk wordt dat jouw website daar als beste resultaat naar voren komt? Wij zochten het uit.

  • Hoe kom ik in de Google Quick Answer Box?

Antwoorden dus, waar begin ik? Waar je rekening mee dient te houden bij het creëren van content is dat je een heldere structuur aanbrengt binnen de content.

Denk bijvoorbeeld aan een inhoudsopgave, paragrafen, lijstjes, afbeeldingen, video’s en tabellen. Kortom, alles wat het prettig maakt om een artikel te lezen en informatie tot je te nemen.

Om ervoor te zorgen dat jij het probleem van de ‘searcher’ beter oplost dan wie dan ook dien je eerst inzicht te krijgen in de manier waarop gezocht wordt.

Dit kun je doen door je goed te oriënteren op de Google Suggestions, Bing Suggestions, Youtube Suggestions en tools als Ubersuggest en Answerthepublic.com.

2.Voice Search

Een andere belangrijke reden waarom diepgaande antwoorden essentieel zijn voor succes op SEO gebied is de opkomst van”Voice Search“. In Amerika worden al ruim 20% van alle uitgevoerde zoekopdrachten via Voice gedaan.

Omdat we tegenwoordig allemaal samengesmolten zijn met onze telefoon zal Voice Search een steeds prominentere rol gaan krijgen. Je hebt je telefoon altijd en overal bij de hand, waar het gebruik van mobiele telefoons in auto’s verboden is, kun je toch even een vraag stellen aan Google via Voice Search en toch antwoord krijgen op de vraag.

De impact van Voice Search op SEO zal met name te zien zijn in de verschuiving van specifieke zoektermen naar uitgebreidere zoektermen. Bijvoorbeeld: je wilt weten waar je nog even snel een broodje kunt kopen, waar je voorheen zou zoeken op “Lunch + huidige locatie“, zeg je nu: “OK Google, waar kan ik in de buurt een lekker broodje eten?

3.Kunstmatige intelligentie (zelflerend & zelfoptimaliserend)

In 2010 gaf de toenmalig CEO van Google, Eric Schmidt, aan een ‘Mobile-first Company’ te gaan worden. Daar komt de Mobile first index update uit voort, maar Google is alweer bezig met de ‘next step’. Op het Google Developer Event, Google I/O, gaf het bedrijf aan (nog) meer nadruk te gaan leggen op AI (Artificial Intelligence). Met de RankBrain update (het algoritme dat Google in staat stelt om slimmer om te gaan met zoekopdrachten) was de toon natuurlijk al gezet. Het gaat verder dan kijken naar synoniemen, gemaakte spelfouten en dergelijke. Zo kijkt de techniek naar de intentie die achter een zoekopdracht zit en of het antwoord ook gevonden wordt. Als Google ziet dat pogo-sticking regelmatig voorkomt bij jouw zoekresultaat zal je automatisch lager getoond gaan worden.

Het algoritme verbeterd 24/7. De computers schrijven namelijk de code en het algoritme is dus gebaseerd op machine learning. Het RankBrain algoritme leert continue van het daadwerkelijke gedrag van de gebruikers van Google.

AI zal steeds meer toegepast gaan worden binnen Google producten; zo introduceerde Google de Google Analytics Intelligence-functie. De functie zorgt ervoor dat je vragen kunt stellen aan Google Analytics en daar een antwoord op kunt krijgen zonder zelf de data te hoeven analyseren.

Verder zou Google Google niet zijn als ze daar dan toch weer even een stapje verder in moeten gaan, dus waarom ontwikkelen we niet ‘Machine-learning software om Machine-learning software te bouwen‘? Dit is het AutoML project geworden en als dit project slaagt geeft CEO Pichai aan de techniek niet alleen binnen de muren van Google toe te willen passen.

4.Autoriteit nóg belangrijker

Het speelt al enige tijd, maar na de Amerikaanse verkiezingen is het enorm gaan leven; hoe voorkom je de verspreiding van nepnieuws? We verwachten dat Google nóg meer waarde zal gaan hechten aan autoritaire websites als NRC.nl, Nu.nl en andere grote online kranten of nieuwsleveranciers. Bij autoritaire partijen zit daar namelijk een redactie achter om de inhoud te controleren op nepnieuws en een artikel met een vermelding op websites als deze zal hierdoor dus belangrijker zijn dan ooit.

5.Survival of the fastest

Don’t hamper the bots” zei Rand Fishkin op WebSummit 2017 in Lissabon. Het geduld van de gebruikers neemt in razend tempo af; je zal er als website eigenaar dus voor moeten zorgen dat je website extreem snel is. Wanneer je op alle momenten en op alle devices jouw website kunt serveren aan de gebruikers van Google, sluit dit aan op de strategie van Google: Zo snel mogelijk het beste antwoord voor onze gebruikers.

6. Gepersonaliseerde zoekresultaten

Google zal steeds meer naar gepersonaliseerde zoekresultaten gaan. Zo slaan ze verschillende soorten data van je op om vervolgens een nóg beter antwoord te kunnen geven op vragen die je stelt. Google kan op basis van de data namelijk inschatten naar welke stukje informatie of welk product of dienst je opzoek bent. Zo kwam ik laatst mijn meest recente bestelling bij Zalando tegen in de zoekresultaten..

Wil jij weten welke data Google van jou allemaal heeft? Ga dan naar: https://www.google.com/dashboardDe verwachting is dat naast zoekmachines ook steeds meer websites gepersonaliseerde uitingen zullen gaan tonen.

7. Video SEO

Online video is enorm aan het groeien en de resultaten uit een onderzoek van Cisco zijn veelbelovend! Zo zegt Cisco dat ruim 80% van al het internetverkeer afkomstig zal zijn vanaf online video’s.

Iedereen kijkt graag naar video’s. Dat is immers veel prettiger t.o.v. een lange tekst lezen. Verder is 90% van de informatie die je hersenen ontvangen visueel en worden deze maar liefst 60.000 keer sneller werkt t.o.v. tekstuele uitingen. Daarnaast dragen video’s natuurlijk bij aan de SEO strategie van jouw bedrijf en is bewezen dat bezoekers een langere ‘time on Site’ behalen wanneer ze naar video’s kijken. Je kunt ze natuurlijk ook inzetten op sociale media.

  • Waarom beginnen met Youtube SEO?

Youtube is inmiddels, uiteraard na Google, de grootste zoekmachine ter wereld! Verder blijkt uit onderzoek van Huffington Post dat 64 procent van de consumenten eerder bereid is een aankoop te doen na het bekijken van een video van een specifiek product of dienst. Naast het feit dat het dus conversie verhogend werkt, adviseren wij om te beginnen met Youtube SEO. Het is namelijk enorm zonde om het op één na grootste zoekmachineplatform te negeren.

Uit inzichten uit de markt is gebleken dat maar liefst 55% van alle zoekresultaten video’s bevatten. Daarnaast opent het direct nieuwe mogelijkheden om posities te verkrijgen op kansrijke plaatsen, in onderstaande situatie zie je dat een Youtube video prima kan scoren in de zoekresultaten en je dus meer eigendom binnen Google kunt krijgen.

 

Expand your Google Real estate business with Youtube – Brian Dean

 

8. Authority Building

Tot slot is opnieuw aangegeven dat inkomende links nog steeds enorm belangrijk zijn om goed te ranken binnen Google. We hebben al eens eerder vermeld dat Google ook waarde gaat hechten aan Branded Mentions (linkloze linkbuilding). Dit zal zich in 2018 verder gaan ontwikkelen! Verder blijft de boodschap heel simpel: zorg voor meer en kwalitatieve links t.o.v. je concurrentie.

Davy Slof Geen reacties

Wat gaat er veranderen met de Mobile-first index?

Mobile first index

Eind 2017 of begin 2018 gaat er een ingrijpende verandering plaatsvinden in SEO-land. Google stuurt websites steeds meer aan om mobielvriendelijk te worden. Om hier kracht bij te zetten heeft de zoekmachinegigant nu een Mobile-first index ontwikkeld waarbij de mobiele versie als uitgangspunt dient. Voor veel websites kan dit hele negatieve gevolgen hebben. Welke zijn dat precies en wat kan je er aan doen als je nog geen (goed functionerende) mobiele website hebt?

Wat houdt de Mobile-first index in?

Om erachter te komen wat er precies gaat veranderen met de Mobile-first index is het goed om te weten wat dit precies inhoudt. In tegenstelling tot de Google Penguin 4.0 update of andere updates heeft deze tot nu toe nog de meeste impact op websites en hun positie in de zoekresultaten. Tot op heden ging Google steeds uit van de desktopversie van een website. Hoe deze eruit zag, wat voor content erop stond en hoe het technisch in elkaar zat bepaalde uiteindelijk op welke positie een website terechtkwam. Bij de Mobile-first index wordt er eerst gekeken of deze mobielvriendelijk is. Zo niet, kan dit invloed hebben op de mobiele rankings.

Waarom deze verandering?

Steeds meer zoekopdrachten worden uitgevoerd via een mobiel apparaat. Momenteel is ongeveer de helft van alle zoekopdrachten via een smartphone of tablet. Men verwacht dat dit aantal in een rap tempo zal stijgen en dat in de toekomst 75 procent richting mobiel gaat. Met deze verandering heeft Google besloten om de Mobile-first index update uit te rollen waarmee er nog meer nadruk wordt gelegd op een hoge gebruiksvriendelijkheid. Websites met afgebroken content of halve afbeeldingen worden niet meer gewaardeerd. Dit zal je voornamelijk merken of terug zien in de zoekmachine resultaten. Om hoog in Google te komen, en te blijven, is het van essentieel belang dat een website snel en mobielvriendelijk wordt gemaakt.

Desktop vs. mobiel

Momenteel is Google bezig met het testen van deze update en worden lukraak websites gecrawld om te zien of ze aan de juiste richtlijnen voldoen. Websites die er wel aan voldoen hoeven niet te vrezen. Zij zullen een passende positie in de zoekresultaten verkrijgen als alles goed is afgestemd. Websites die qua content verschillen van desktop en mobiel, zullen het kind van de rekening worden. Google wil dat de content op beide apparaten met elkaar overeenkomt, zodat het niet ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid.

Website responsive laten maken

Om gehoor te geven aan de ontwikkelingen op het gebied van de Mobile-first index is het voor veel webmasters nu de tijd om hun website responsive en snel te maken. Mobielvriendelijke websites dienen straks als uitgangspunt voor Google. Websites die hier niet aan voldoen zullen al gauw buiten de boot vallen. Belangrijk is om dit te voorkomen voordat de nieuwe update definitief wordt uitgerold. LEQUAL kan hier een helpende hand in kunnen bieden. Samen met jou kunnen we kijken hoe we dit kunnen insteken en hoe we goede rankings kunnen behalen door middel van zoekmachine optimalisatie. Neem hiervoor vrijblijvend contact op met één van de specialisten en zorg dat jouw website binnen afzienbare tijd ook op mobiel goed gaat ranken.

Rick Burgers Geen reacties

Wat zijn autoritaire links?

Wat zijn autoritaire links?

Op het gebied van SEO staan er elk jaar weer interessante updates te wachten die Google zal gaan doorvoeren. Zo zal in 2015 het algoritme van Google websites nog kritischer beoordelen dan dat het daarvoor al deed.

Lees meer

Davy Slof Geen reacties

Welke tools zijn geschikt om de juiste content strategie te bedenken?

Het bedenken van een content strategie is voor veel bedrijven van essentieel belang. Door content te creëren wordt er antwoord gegeven op de zoekvraag van de doelgroep. Hiermee wordt er ingespeeld op de behoefte van de klant. Echter is het bedenken van de juiste strategie nog niet zo eenvoudig. Zo bestaan er meerdere aanpakken en tools om de juiste content strategie toe te passen. Welke is het meeste geschikt voor jouw onderneming? 

Content steeds belangrijker

De vraag naar content marketing is in de loop der jaren enorm gestegen. Zo hebben wij sinds december 2012 een positieve stijging van 86% gezien en staat Nederland in de internationale meting van het afgelopen jaar op de eerste plaats.

 

   Interesse in de loop der tijd

                                           
                                                                                                   
                                                                                                                                                                                                                     2004 – heden                                                                                                   Afgelopen 12 maanden

Met het aantal mobiele gebruikers neemt het gebruik van content marketing in veel bedrijven enorm toe. We zijn als consument zijnde voornamelijk opzoek naar vernieuwing en duidelijkheid. Dit gebeurt natuurlijk steeds meer online. Het leveren van content vervult dan ook een grote deel van deze wensen.

Waarom content marketing?

Dat het gebruik van content marketing zo belangrijk is weten we nu wel. Velen onderschatten de voordelen hiervan. Zo kunnen we aan de hand van deze marketing activiteit een hoop bereiken. Denk bijvoorbeeld aan de duurzaamheid, bereikbaarheid en creativiteit die je hierin kan stoppen.

Duurzaamheid

Het investeren in Google Adwords geeft helaas geen zekerheid tot een grotere conversie. Traditionele reclames of online advertentiecampagnes zijn dan ook voornamelijk vanwege het bedrag tijdelijk. Daarnaast gaan er veel kosten en tijd mee gemoeid om aan de naamsbekendheid van een organisatie te werken.  Door gebruik te maken van content marketing profiteer je langer van je investering. Zo kan een goed geschreven whitepaper op een lange termijn nog keer gebruikt worden.

Bereikbaarheid

Betaalde media-activiteiten kosten een hoop geld en worden vaak door de verkeerde mensen gezien of beluisterd. Zo kan een radiocommercials op radio X door een grote groep worden beluisterd maar niet de juiste doelgroep worden benaderd. Het bedrag dat je hier voor uitgeeft word hierdoor in verhouding met het bereikcijfer simpelweg te duur.

Door gebruik te maken van content marketing benader je direct de juiste doelgroep. De boodschap die jij dan ook graag wilt overbrengen zal hier veel sneller en sterker blijven hangen.

Creativiteit

Doordat je niet gebonden bent aan standaard mediadragers en conventies zoals advertentieformaten in magazines, banners op websites of posters in abri’s ben je als content marketeer vormvrij. Dit maakt het aantal mogelijkheden eindeloos. De informatie die jij graag naar buiten wilt hebben kan op deze manier volledig verwerkt worden.

Handige content tools 

Doordat content marketing voor velen tot basis dient, is het gebruik maken van de juiste tool essentieel. Zo moet jouw content voorzien zijn van sterkte en interessante informatie. Dit kan met behulp van de juiste keyword tool. Door gebruik te maken van één van de onderstaande tools krijg jij als marketeer meer inzicht in het Online zoekgedrag van de consument. Waar zoeken mensen bijvoorbeeld naar wanneer ze je moeten vinden?

Yoast.com/suggest/

Yoast.com biedt een aantal ideeën over nieuwe startwoorden. Door een zoekwoord in te voeren breidt Yoast.com de zoekwoorden uit zoals Google zou voorstellen. Ideale inzicht op de vraag van de klant. Door je content hierop in te spelen trek je direct de aandacht van de juiste doelgroep.

Answerthepublic.com

Answerthepublic.com levert automatisch alle resultaten vanuit Google en Bing en is daarom een echte goudmijn van inzicht voor de marketeer van vandaag. Doordat jij als marketeer een ​​hint van de motivaties en emoties van de mensen achter elke zoekvraag krijgt, maak jij met behulp van deze tool sterke content. Met het toevoegen van een zoekterm met woorden als “voor” of “met” biedt het Answerthepublic.com veel meer inspiratie dan andere keyword tools.

Übersuggest.io

Übersuggest.io is een gratis keyword tool die gebruik maakt van Google Suggest en vergelijkbare services om relevante keywords te bepalen. Het is een gemakkelijk te gebruiken systeem dat razendsnel honderden suggesties doet. De tool geeft onder andere inzicht in de top 10 meest gezochte zoektermen maar laat helaas niet zien hoe competitief een bepaald keyword is.

Content strategie laten bedenken door LEQUAL?

Het gebruik maken van de juiste tool maakt dus wel degelijk verschil. Helaas verschilt dit effect per bedrijf. Met de expertise van LEQUAL passen we de juiste content strategie bij jouw als bedrijf toe. Dit hebben wij eerder voor meerdere klanten met succes mogen realiseren.

Ben jij benieuwd naar de content marketing dienst van LEQUAL? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Rick Burgers Geen reacties

Wat is broken linkbuilding

Broken linkbuilding

Één van de manieren om kwalitatieve links te vergaren naar jouw website is door middel van “broken linkbuilding“.  In dit artikel zoomen we in op wat broken linkbuilding nou eigenlijk is, welke mogelijkheden er zijn en geven we u direct een waardevolle tip!
– 1 Wat is broken linkbuilding
– 2 3 strategieen om broken links te vinden
– 3 Waardevolle tip: backlinks van DMOZ overnemen

Wat is broken linkbuilding?

Broken linkbuilding is het opsporen van dode/niet-werkende links op het internet. Dit kunnen links zijn die naar uitgaande websites verwijzen, maar kunnen ook interne links zijn die verwijzen naar een 404 pagina op de website zelf. Wanneer je deze broken links in kaart hebt, kun je ervoor zorgen dat je vervangende content (jouw eigen content) serveert bij de betreffende webmaster. Aangezien de toegevoegde waarde voor de webmaster aanwezig is, namelijk het minimaliseren van broken links en het verschaffen van de juiste informatie aan zijn bezoekers, is de kans groot dat de link geplaatst zal worden. Deze methode van linkbuilding kost veel tijd maar heeft over het algemeen een hoge conversie ratio.

3 strategieën om broken links te vinden

1. Zoekwoorden: Deze strategie is eigenlijk de meest voor de hand liggend. Google op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw eigen website en bekijk vervolgens of deze relevante websites broken links op de betreffende pagina hebben.

2. Autoritaire partij: Er zijn in iedere branche onafhankelijke grote partijen, denk bijvoorbeeld aan de website van de Belastingdienst voor financiële websites. Bekijk via een tool als bijvoorbeeld Screaming Frog alle uitgaande links van de Belastingdienst en ga op deze websites op zoek naar broken links.

3. Gericht: Vraag je af welke website voor jou interessant is om een link van te ontvangen. Stel dat je een webshop hebt in de verkoop van interieur, kun je bijvoorbeeld de website van VTwonen.nl analyseren. Onderstaande tip is volgens deze gedachte tot stand gekomen.

Tip: Maak bij het vinden van broken links gebruik van tools als bijvoorbeeld Xenu Link Sleuth en Screaming Frog.

Waardevolle tip: Backlinks van DMOZ overnemen

Reeds werd bekend dat het Open Directory Project (ODP) ookwel DMOZ genoemd (dmoz.org) deze maand stopt. DMOZ is een overzicht van dochterpagina’s die bijbehouden werden door vrijwillige redacteuren. Deze redacteuren beoordeelden of websites het waard waren om opgenomen te worden in de directory, die destijds de basis vormde voor de zoekresultaten van onder andere Google.
Doordat dit soort autoritaire websites allemaal verwezen naar DMOZ.org steeg ook de autoriteit van DMOZ enorm.

Maar even terug naar de tip; waarom is dit voor mij een kans? Veel DMOZ directories hebben dus veel inkomende backlinks die inmiddels allemaal veranderd zijn in “broken links” door het offline halen van de directory. Via de website: www.web.archive.org kun je via de wayback machine de oude website van DMOZ terughalen en een categorie bekijken die relevant is aan jouw website! Voor LEQUAL.nl zouden wij bijvoorbeeld de categorie “Marketing and Advertising” bekijken. Door de inhoud van de oude pagina na te bootsen op jouw eigen website en daar nog extra informatie aan toe te voegen, begin je als het ware de categorie opnieuw op jouw eigen domein. Bekijk via Majestic of andere backlinktools welke backlinks er naar de DMOZ categorie staan (en nu dus broken links zijn) en neem contact op met deze partijen met de mededeling dat je een vervangende pagina hebt gemaakt met nóg meer extra informatie.

Op deze manier verhelp je het broken link probleem van de webmaster dat zijn bezoekers ondervinden en is de kans groot dat je autoritaire backlinks verkrijgt naar jouw eigen website!

Jouw linkbuilding campagne goed geregeld?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van broken linkbuilding of wil je jouw linkbuilding activiteiten uitbesteden aan experts? Stuur dan gerust een e-mail naar info@lequal.nl of bel naar 085-3030244!

Davy Slof Geen reacties

Wat is online reputatiemanagement en hoe pas je het toe?

Wat is online reputatiemanagement en hoe pas je het toe?

Welke stappen onderneem je zelf als je een grote uitgave gaat doen? Wanneer je een groot bedrag gaat investeren, wil je zelf ook dat het goed wordt besteed. Vertrouwen is hierbij een belangrijke factor. Dit kan je van een consument winnen door middel van goede recensies, beoordelingen en aanbevelingen. Daarentegen zijn negatieve recensies funest voor een bedrijf. Het kan zelfs het einde van een organisatie betekenen. Wat kan je er tegen doen en hoe pak je het aan als het jou overkomt?

Wanneer je er snel bij bent en adequaat reageert is het niet te laat om er iets aan te veranderen. De online reputatie van je bedrijf heb je grotendeels zelf in de hand. Door het managen van jouw online imago heb je zelf invloed op wat consumenten over jou te zien krijgen. In dit artikel lees je hoe online reputatiemanagement werkt en hoe je dit kan toepassen.

Wat is een online reputatie?

Jouw online reputatie is het beeld dat consumenten van jou hebben op het web. Dit beeld is gebaseerd op meerdere bronnen, denk aan:
➢ Nieuwsberichten
➢ Fora
➢ Social media
➢ Recensies

Jouw online imago wordt bepaald door hoe je zelf online communiceert en hoe anderen over jou praten. De totaalindruk van consumenten bepaalt of jouw online reputatie positief of negatief is.

Waarom online reputatie managen?rating-153245_960_720

De mening van consumenten over jouw bedrijf vormen de basis van jouw online reputatie. Doordat het internet voor iedereen toegankelijk en transparant is, is het belangrijk om een positieve reputatie te hebben. Maar liefst 90% van de consumenten lezen eerst online recensies voordat ze met een bedrijf in zee gaan. En 88% van de consumenten geven aan dat ze online reviews net zo veel vertrouwen als persoonlijke aanbevelingen. Bij een negatieve beoordeling van 2 sterren of minder in bijvoorbeeld Google Reviews, Trustpilot of Kiyoh, kost dit gemiddeld 90% van de conversie voor een bedrijf!

 

Hoe werkt online reputatiemanagement?

Het managen van je online reputatie kan je op meerdere manieren toepassen. De basis hiervan zijn de zoekresultaten in Google. Het belangrijkste is dat op pagina één van de organische zoekresultaten geen negatieve resultaten te zien zijn, ruim 90% van de bezoekers van Google gaan namelijk niet verder dan de eerste pagina. Een negatief nieuwsartikel of bijvoorbeeld een klacht op het forum van Kassa kan de eerste indruk sterk beïnvloeden. Bij search engine reputatiemanagement is het zaak dat deze resultaten worden verwijderd. Echter is dit niet altijd mogelijk doordat je te maken hebt met externe factoren, zoals webmasters of verwijderingsverzoeken die door Google worden genegeerd. Waar je wel invloed op hebt is wat er wordt getoond op de eerste pagina in Google. Maar hoe zorg je ervoor dat hier enkel positieve resulaten worden getoond? Het is niet makkelijk om berichten van autoritaire websites uit de top 10 van de zoekresultaten te krijgen. Hier volgen enkele tips:

✓ Meld je website (gratis) aan bij autoritaire sites. Autoritaire sites komen veel makkelijker in de Top 10 van de zoekresultaten dan relatief onbekende sites. Voorbeelden van autoritaire websites zijn YouTube, LinkedIn, Prezi, Facebook, Instagram, Twitter, etc.
✓ Aanmaken van nieuwe content. Door nieuwe content aan te maken, maak je voor Google nieuwe opties om te indexeren. Het is vervolgens zaak om deze content op pagina één van Google te laten ranken. Ook hier geldt dat content op een autoritaire site makkelijker omhoog te pushen is. Content kan bijvoorbeeld in de vorm van een blog, PDF of video worden aangemaakt.
✓ Linkbuilden. Pagina’s die positief bijdragen aan de zoekresultaten moeten omhoog in de zoekresultaten. De meest effectieve manier om dit te doen is door linkbuilding toe te passen en backlinks te vergaren voor deze pagina’s. Hierdoor krijgen de pagina’s meer waarde en dit zal positieve gevolgen hebben voor de resultaten in de zoekmachines.
✓ Negatieve berichten laten verwijderen. Het is niet altijd mogelijk om negatieve berichten te laten verwijderen doordat je te maken hebt met externe factoren. Hiervoor dien je de desbetreffende webmaster te benaderen met het verzoek het bericht te verwijderen, dan wel aan te passen. Wanneer je te maken hebt met een negatief bericht op een forum, reageer dan gepast. Geef eventuele fouten toe en kom met een gepaste oplossing.

 

Davy Slof Geen reacties

Wat kunnen we verwachten van de Google Penguin 4.0 update?

Wat kunnen we verwachten van de Google Penguin 4.0 update?

Op vrijdag 23 september heeft de zoekmachinegigant de Google Penguin 4.0 update uitgerold. Deze update wordt gezien als de grootste binnen het algoritme van Penguin. Het algoritme gaat namelijk real-time draaien en dat betekent dat alle wijzigingen direct worden doorgevoerd na het crawlen en indexeren van een website. Wat voor invloed gaat deze update hebben op de zoekresultaten? En moeten linkbuildingbedrijven nu andere strategieën toepassen om alsnog de gewenste doelstellingen te halen?

Wat is Google Penguin ook alweer?

Om antwoord te geven op de bovenstaande vragen gaan we eerst eens bekijken wat het Google Penguin algoritme inhoudt.  Het belangrijkste onderdeel van dit algoritme is om externe backlinks te analyseren en te beoordelen. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen relevante en ‘spammy’ links. Het doel is om linkbuilding op een eerlijke manier te bedrijven en manipulatie tegen te gaan. Diegenen die wel proberen om backlinks op een verkeerde wijze te vergaren krijgen een penalty toegewezen. Dit houdt in dat iemand zijn posities kwijtraakt in de zoekresultaten en dus minder bezoekers krijgt. Uiteindelijk loopt een bedrijf het risico om omzet mis te lopen. Dat wil toch niemand?

Wat heeft deze update voor gevolgen?penguin-spam

Als we teruggaan naar het heden en bekijken wat de Google Penguin 4.0 update voor gevolgen heeft, dan is het belangrijkste kenmerk dat websites nu real-time worden geanalyseerd en beoordeeld. Iedere wijziging wordt direct doorgevoerd. De zoekmachinegigant kan nu ook veel sneller bepalen of een website juist een stijging of penalty verdiend. Het uiteindelijke doel is om het spammen nog meer tegen te gaan en dat backlinks enkel op een eerlijke wijze worden vergaard. Google wil dat websites op basis van de juiste strategie hun rankings verdienen.  Bedrijven die in het verleden al eerder zijn getroffen door een penalty worden ook scherper in de gaten gehouden. Google Penguin kan nu te allen tijden bekijken of er negatieve of positieve wijzigingen plaatsvinden. Zorg dus dat Google Penguin jou niet te pakken krijgt en bedrijf linkbuilding op een eerlijke en kwalitatieve manier.

Pas de juiste linkbuilding strategie toe

Hoe kan je dan op een eerlijke manier linkbuilding bedrijven? Dat kan door relevante en kwalitatieve links te vergaren om zodoende een natuurlijk backlinkprofiel te verkrijgen. Belangrijk is dat er raakvlakken zijn tussen de website en de link. Het onderwerp moet overlappen en Google moet begrijpen dat de link logisch is die wordt aangevraagd. Wanneer je die linkbuilding strategie aanhoudt zal je een krachtig linkprofiel opbouwen die bestaat uit natuurlijke backlinks. En dankzij de Google Penguin 4.0 update zal jouw website daardoor sneller terechtkomen in de top van de zoekresultaten.